Ένα νέο πρόγραμμα μάρκετινγκ για τον τουρισμό του Ηρακλείου ολοκληρώθηκε πρόσφατα και θα παρουσιαστεί δημόσια τις προσεχείς ημέρες. Αυτό το έργο εκπονήθηκε από τον Δρα. Δημήτρη Κούτουλα, σύμβουλο τουριστικού μάρκετινγκ και πανεπιστημιακό, για λογαριασμό του Δήμου Ηρακλείου στο πλαίσιο της συνεργασίας του με τον πολιτιστικό οργανισμό ΔΙΑΖΩΜΑ.
Η εκπόνηση του προγράμματος μάρκετινγκ βασίστηκε σε εκτενή διαβούλευση με εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και φορέων, τουριστικούς επιχειρηματίες και επαγγελματίες της Κρήτης καθώς και σε έρευνα που κάλυψε τόσο τα χαρακτηριστικά του Ηρακλείου όσο και το μάρκετινγκ που ασκούν ανταγωνιστικοί και παραπλήσιοι προορισμοί.
Στο πρόγραμμα μάρκετινγκ προτείνεται για πρώτη φορά μια ξεκάθαρη στρατηγική, η οποία εστιάζει στη συνδυασμένη προβολή των μοναδικών ιστορικών μνημείων και μουσείων του Ηρακλείου με τις σύγχρονες απολαύσεις που προσφέρει αυτή η ολοζώντανη πόλη στους επισκέπτες της.
Έτσι, αντί να γίνεται μια μονοδιάστατη προβολή της Κνωσού και του Αρχαιολογικού Μουσείου του Ηρακλείου – αναμφισβήτητα δύο από τους πλέον εμβληματικούς πολιτιστικούς χώρους της Ελλάδας με παγκόσμια ακτινοβολία – ως των κύριων θελγήτρων του Ηρακλείου, θα πρέπει να προβληθούν και άλλα στοιχεία της πόλης, προκειμένου η περιοχή να προσελκύσει νέες κατηγορίες τουριστών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Τα πρόσθετα στοιχεία περιλαμβάνουν τις τέσσερις κύριες μορφές ψυχαγωγίας που συνήθως επιζητούν όσοι επισκέπτονται αστικούς προορισμούς, δηλ. τις πολιτιστικές εκδηλώσεις (π.χ. συναυλίες, παραστάσεις και εκθέσεις εικαστικών), τη γαστρονομία, τις αγορές και τη νυχτερινή διασκέδαση.
Πρόκειται για θέλγητρα πολύ σημαντικά προκειμένου να καθιερωθεί μια πόλη ως δημοφιλής τουριστικός προορισμός, τα οποία στην περίπτωση του Ηρακλείου δεν έχουν μέχρι σήμερα αναδειχθεί με τον κατάλληλο τρόπο.
Στο πρόγραμμα μάρκετινγκ περιγράφονται οι τρόποι επίτευξης αυτού του στόχου μέσω ενός νέου αφηγήματος για το τουριστικό Ηράκλειο, της ανάπτυξης ενός ισχυρού destination brand και της δημιουργίας μιας αποτελεσματικής διαδικτυακής παρουσίας της πόλης ιδίως στα κοινωνικά δίκτυα.
Αναλύονται οι απαιτούμενες επαφές με τη διεθνή τουριστική αγορά – όπως λ.χ. με tour operators, εταιρίες κρουαζιέρων, αεροπορικές εταιρίες, τουριστικά γραφεία και γραφεία οργάνωσης συνεδρίων – καθώς επίσης με τα ελληνικά και ξένα μέσα ενημέρωσης.
Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στην εσωτερική οργάνωση του Δήμου και τη στελέχωση της όλης προσπάθειας, προκειμένου το περιορισμένο κονδύλι τουριστικής προβολής να αξιοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Το πρόγραμμα της ημερίδας
10:00- 10:15: Χαιρετισμοί
10:15-11:00: Παρουσίαση μελέτης «Πρόγραμμα Τουριστικού Μάρκετινγκ για το Ηράκλειο», Δρ. Δημήτρης Κούτουλας, Σύμβουλος Τουριστικού Μάρκετινγκ, Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών
11:00- 11:15: «Η αξία και η μαγεία των συνεργειών», Σταύρος - Ιωάννης Μπένος, πρόεδρος Δ.Σ «Διαζώματος»
11:15-11:30: «Δήμος Ηρακλείου, μια εξωστρεφής Τουριστική πολιτική», Gian Andrea Garancini, Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού
11:30-11:45: «Πολιτισμός το συγκριτικό πλεονέκτημα του Ηρακλείου», Αριστέα Πλεύρη, Αναπληρώτρια Δημάρχου, Αντιδήμαρχος Πολιτισμός
11:45-12:00: «Το Σχέδιο Ολοκληρωμένων Αστικών Παρεμβάσεων ως στρατηγικό εργαλείο για την Τουριστική Ανάπτυξη του Δήμου Ηρακλείου», Ιωάννης Αναστασάκης Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων - Αυτεπιστασίας - Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων
12:00-12:15: «H Συμβολή του ΕΣΠΑ στην ανάπτυξη του Τουρισμού στο Ηράκλειο», Μαρία Κασωτάκη, Προϊσταμένη ΕΥΔ Ε.Π Περιφέρειας Κρήτης
12:15-12:30: «Οι νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία του Πολιτισμού & Τουρισμού στο Δήμο Ηρακλείου», Κωστής Μοχιανάκης, Δ/ντης Προγραμματισμού, Οργάνωσης & Πληροφορικής Δ. Ηρακλείου
12:30- 13:30: Τοποθετήσεις - Συζήτηση
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.