Παρασκευή, 10 Μαΐου 2019

Πως η Στοκχόλμη ελκύει τα ταλέντα : Συνέντευξη με την Anna Gissler

Η Anna Gissler, διευθύνουσα σύμβουλος της επιχειρηματικής περιοχής της Στοκχόλμης

#Δημοσιεύθηκε στο The Place Brand Observer στις 28 Μαρτίου 2019

Τι χρειάζεται για να γίνει μια πόλη ελκυστική για τα ταλέντα και  τις επιχειρήσεις; Τα τελευταία χρόνια, η Στοκχόλμη ανέλαβε ηγετικό ρόλο στην προσέλκυση ταλέντων. Σε αυτή τη συνέντευξη, η Anna Gissler , Διευθύνουσα Σύμβουλος της Επιχειρηματικής Περιφέρειας της Στοκχόλμης (με τις δύο θυγατρικές της Visit Stockholm και Invest Stockholm), μοιράζεται τις σκέψεις της σχετικά με τους παράγοντες επιτυχίας, τις προκλήσεις και τις τάσεις στο branding της πόλης - τα οποία, όπως λέει, δεν αφορούν πραγματικά τα λογότυπα ή τα συνθήματα.

Η συνέντευξή μας με την Άννα είναι μέρος μιας ειδικής σειράς ομιλιτών στο συνέδριο Nordic Place Branding Conference , το οποίο διοργανώνουν φίλοι μας στο Future Place Leadership .

Άννα, έχετε διατελέσει Διευθύνων Σύμβουλος της  εταιρείας επενδύσεων της πόλης της Στοκχόλμης για 10 χρόνια. Θυμάστε τη δική σας εντύπωση σχετικά με την ελκυστικότητα της πόλης στους επισκέπτες ή στους επενδυτές όταν ξεκινήσατε;
Η πρώτη μου μνήμη του μάρκετινγκ της Στοκχόλμης προς τους επισκέπτες ήταν στην πραγματικότητα μια ωραία εικόνα σε ένα πλαίσιο στο γραφείο μου στο Δημαρχείο, λέγοντας Ομορφιά στο νερό - μία από όλες τις εκστρατείες μάρκετινγκ.

Η Στοκχόλμη είναι φυσικά μια πολύ όμορφη πόλη που χτίστηκε σε 14 νησιά με πολύ νερό. Αλλά η προβολή της Στοκχόλμης έχει γίνει ολοένα και περισσότερο για την επικοινωνία με βάση την αξία.

Ως Διευθύνων Σύμβουλος της Επιχειρηματικής Περιοχής της Στοκχόλμης, πια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε αντιμετωπίσει μέχρι στιγμής σε σχέση με τη δημιουργία και τη διατήρηση της ελκυστικότητας της Στοκχόλμης στους επισκέπτες και τους επενδυτές;
Ο ανταγωνισμός είναι πάντα σκληρός όταν ενεργείτε σε μια παγκόσμια αγορά, αλλά η Στοκχόλμη έχει γίνει πιο δημοφιλής τα τελευταία χρόνια. Για παράδειγμα, ο αριθμός των ταξιδιωτών από τις ΗΠΑ στη Στοκχόλμη αυξήθηκε κατά 38% κατά τη διάρκεια του 2016-2018.

Παράλληλα, η Στοκχόλμη ανέβηκε στη δεύτερη καλύτερη πόλη στον κόσμο για την προσέλκυση διεθνών ταλέντων.

Πιστεύουμε ότι η ανοικτότητα και οι προοδευτικές αξίες της Στοκχόλμης διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στην προσέλκυση τόσο των επενδυτών όσο και των επισκεπτών, ειδικά σε μια εποχή αυξανόμενου λαϊκισμού και κλείσιμο συνόρων. 

Τι χαρακτηρίζει τη Στοκχόλμη ως επιχειρηματική περιοχή;
Η Στοκχόλμη είναι κορυφαία πόλη τεχνολογίας και δημιουργικότητας, προσελκύοντας μερικά από τα καλύτερα ταλέντα στον κόσμο. Έρχονται εδώ για να καινοτομήσουν, καθώς το να οραματιζόμαστε είναι στο DNA μας. Δεν είμαστε ποτέ αγκιστρωμένοι σε δεδομένες καταστάσεις.

Στη Στοκχόλμη δημιουργούνται οι περισσότερες εταιρείες Unicorn κατά κεφαλή από κάθε άλλη χώρα στον κόσμο, μετά τη Silicon Valley. Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι προσπαθούμε να είμαστε ο τόπος όπου οι εταιρείες εκμεταλλεύονται την τεχνολογία και την επιχειρηματικότητα για να λύσουν μερικές από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του κόσμου. Αυτό είναι το περιβάλλον που τα ταλέντα σήμερα θέλουν να είναι μέρος του.

Έχουμε επίσης ένα πολύ υποστηρικτικό οικοσύστημα για τους επιχειρηματίες. Επιπλέον, η πολιτική σταθερότητα, η διαφάνεια και η σταθερή οικονομία καθιστούν τη Στοκχόλμη ασφαλή για την επιχειρηματική δραστηριότητα.

Από την εμπειρία σας, ποιες είναι οι μεγαλύτερες παγίδες στο μάρκετινγκ μιας πόλης σε πιθανούς επισκέπτες ή επενδυτές;
Να εργάζεστε με συνθήματα και όχι με το πραγματικό DNA σας. Ο καθορισμός του DNA και η χρήση του ως βάση για την επικοινωνία σας, θα εμπλέξει τους ανθρώπους της πόλης σας να γίνουν πρεσβευτές.

Ποιες τάσεις θεωρείτε το πιο σημαντικό φέτος, για τις δυνατότητές τους να επηρεάζουν την εμπορική επωνυμία και την εμπορική πρακτική;
Έχουμε συνεργαστεί με τους δημιουργούς περιεχομένου για μεγάλο χρονικό διάστημα και εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι είναι το πιο ισχυρό μας εργαλείο. Στη καμπάνια μας Move to Stockholm εκστρατεύονται διεθνή ταλέντα και ιδρυτές εταιρειών από την Στοκχόλμη, που λένε τις ιστορίες τους για την πόλη.

Και στην καμπάνια Open Stockholm  - με στόχο τους επισκέπτες - δημιουργήσαμε ένα βίντεο για μια χαρακτηριστική ημέρα για τους πολίτες και τους επισκέπτες στη Στοκχόλμη.

Εργαζόμαστε επίσης με VR [virtual reality] για να επιτρέψουμε στους επισκέπτες να βιώσουν το αρχιπέλαγος χωρίς να πηγαίνουν εκεί. Ή μάλλον, πριν πάνε εκεί, επειδή η εμπειρία πραγματικά σας κάνει να θέλετε να το επισκεφθείτε.

Ποιο είναι το μυστικό για τη δημιουργία και τη διατήρηση μιας γνήσιας, μοναδικής μάρκας για μια πόλη, η οποία ωφελεί τις επιχειρήσεις, τους επισκέπτες και τους κατοίκους;
Και πάλι, παραμένοντας πιστός στο DNA σας. Οι άνθρωποι πρέπει να αναγνωρίσουν τον εαυτό τους στην ανακοίνωση.
Είναι οι άνθρωποι και οι αξίες τους που φέρνουν τα αποτελέσματα σε ένα τόπο  , και όχι η γεωγραφική του θέση.

Ποιες στρατηγικές χρησιμοποιείται για να εμπλέξετε τις επιχειρήσεις και τους επιχειρηματίες της περιοχής της Στοκχόλμης, για να λάβετε τις συμβολές και τις ιδέες τους;
Στην αποστολή μας για να διαθέτουμε μια διεθνώς ανταγωνιστική επιχειρηματική κοινότητα και άριστες προϋποθέσεις για την ίδρυση και λειτουργία εταιρειών, η πόλη πρέπει να είναι αποδοτική και αποτελεσματική στις επαφές τόσο με μικρές όσο και με μεγάλες επιχειρήσεις. Διοργανώνουμε μια σειρά σεμιναρίων και  συναντήσεις με την επιχειρηματική κοινότητα για να συλλέξουμε τα σχόλιά τους και να συνεχίσουμε τον ενεργό διάλογο.

Επιδιώκουμε ιδιαίτερα να διευκολύνουμε την επιχειρηματικότητα μεταξύ των γυναικών και των αλλοδαπών πολιτών και να αυξήσουμε τις ευκαιρίες τους να ξεκινήσουν μια επιχείρηση.

Ως ομιλητής στο συνέδριο της Nordic Place Branding 2019, ποιες πτυχές της δουλειάς σας με την επιχειρηματική περιοχή της Στοκχόλμης θα μοιραστείτε με το κοινό;
Θα μιλήσω για το πώς προσελκύουμε και διατηρούμε το ταλέντο, μέσω της επικοινωνίας με βάση την αξία.

Πόλεις όπως η Στοκχόλμη, το Βερολίνο ή η Βαρκελώνη που εγκατέστησαν επιτυχώς τα εμπορικά τους σήματα εισέρχονται τώρα σε μια νέα αρένα όσον αφορά την επωνυμία και το μάρκετινγκ. Κατά την άποψή σας, που θα πρέπει να είναι οι προτεραιότητες αυτής της δεύτερης φάσης, όταν το όνομα είναι "έξω εκεί";
Αυξημένη γνώση και εκπαίδευση ότι ένα "εμπορικό σήμα" δεν είναι παρόμοιο με ένα "λογότυπο". Μια μάρκα προορισμού έχει δημιουργηθεί και αναπτυχθεί από πολλά μέρη, όχι μόνο από την οργάνωση της πόλης. Οι επιχειρήσεις, οι επισκέπτες, οι κάτοικοι είναι εξαιρετικά σημαντικοί.

Αν σας ζητηθεί να μοιραστείτε μία συμβουλή με τους διαχειριστές μάρκας και τους ηγέτες των πόλεων, τι θα ήταν;
Πρέπει να είστε αξιόπιστοι!

Σας ευχαριστώ, Άννα.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου