Όπως μας πληροφορεί η Μονάδα Βιώσιμης Αστικής κινητικότητας του ΕΜΠ, το Βερολίνο δημιούργησε πιλοτικά ποδηλατόδρομους χαμηλού κόστους και δημοσίευσε οδηγό καλής πρακτικής για τις πόλεις που επιθυμούν να ακολουθήσουν το παράδειγμά του.
"Συνοπτικά ο οδηγός περιλαμβάνει συστάσεις όπως οι παρακάτω:
1) Το πλάτος τη λωρίδας ποδηλάτου να είναι ίδιο με αυτό της λωρίδας κυκλοφορίας οχημάτων (συστήνουν να μην αλλάζουμε το πλάτος της λωρίδας αλλά να καταργούμε 1 λωρίδα κυκλοφορίας οχημάτων σε μεγάλες αρτηρίες),
2) Η σήμανση που προορίζεται για τη στάθμευση να σκεπάζεται εφόσον η νέα λωρίδα ποδηλάτου δημιουργείται σε λωρίδα που επιτρεπόταν η στάθμευση πριν,
3) Να μπαίνει διαγράμμιση στις διασταυρώσεις για τους ποδηλάτες (0.5 μ.λωρίδα, 0.2 μ. κενό) μόνο όταν ο ποδηλάτης έχει προτεραιότητα ή εάν ο κόμβος είναι σηματοδοτούμενος,
4) Η γραμμή που χωρίζει τη λωρίδα ποδηλάτου από τις λωρίδες κυκλοφορίας να είναι συνεχής εκτός από τα σημεία που επιτρέπεται το αυτοκίνητο να εισέλθει (για στάθμευση ή σε συναρμογές κόμβων – 1 μέτρο λωρίδα – 1 μέτρο κενό),
5) Περίπου κάθε 25 μέτρα προτείνεται οριζόντια σήμανση ποδηλάτου στον νέο ποδηλατόδρομο,
6) Σε περίπτωση δημιουργία λωρίδας στάθμευσης αριστερά του ποδηλατόδρομου προτείνεται η δημιουργία κενού 1 μ. για λόγους ασφαλείας (άνοιγμα θυρών) που δημιουργείται με παράλληλη συνεχόμενη γραμμή σε απόσταση 1 μέτρου."
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.