Πέμπτη, 8 Ιουλίου 2021

Το Τορίνο δοκιμάζει πιλοτικό πρόγραμμα κινητικότητας ως υπηρεσία


#Δημοσιεύθηκε στο CityToday από   Sarah Wray

Το Τορίνο στην Ιταλία ζητά εθελοντικά 1.100 κατοίκους να συμμετάσχουν σε μια δίμηνη δοκιμή κινητικότητας ως υπηρεσία (MaaS).

Θα είναι η πρώτη πόλη στην Ιταλία που θα διεξαγάγει μια ζωντανή δοκιμή MaaS με πολίτες σε μια προσπάθεια να ενθαρρύνει τη χρήση δημόσιων και κοινόχρηστων μεταφορών πέραν των  ιδιωτικών αυτοκινήτων.

Η υπηρεσία θα συγκεντρώσει διάφορους τρόπους ταξιδιού - συμπεριλαμβανομένων των μέσων μαζικής μεταφοράς, της κοινής χρήσης αυτοκινήτων, της μοτοσυκλέτας, της διανομής σκούτερ, των ταξί και της ενοικίασης αυτοκινήτων - και θα προσφέρει ένα σύστημα πληρωμών μέσω μιας εφαρμογής smartphone. Η πλατφόρμα θα προσφέρει εξατομικευμένες προτάσεις χρησιμοποιώντας έναν προγραμματιστή διατροπικών διαδρομών και πληροφορίες ταξιδιού σε πραγματικό χρόνο.

Η δοκιμή διεξάγεται από την Πόλη του Τορίνο σε συνεργασία με τη συμβουλευτική εταιρεία 5T και συγχρηματοδοτείται από το Υπουργείο Οικολογικής Μετάβασης ως μέρος της χρηματοδότησης που στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στις αστικές περιοχές και στην ενίσχυση της χρήσης των δημόσιων μεταφορών.

Η εφαρμογή θα ξεκινήσει την 1η Οκτωβρίου. Οι υποψήφιοι  δεν πρέπει να διαθέτουν αυτοκίνητο. Πρέπει να έχουν πιστωτική κάρτα ή άλλη επιλογή ηλεκτρονικής πληρωμής και smartphone. Μόνο όσοι διαθέτουν πιστοποίηση ISEE (ένα έγγραφο οικονομικής κατάστασης που χρησιμοποιείται στην Ιταλία) κάτω των 50.000 € (59.000 US $) είναι επιλέξιμοι.

Κρίσιμο MaaS

Θα επιλεγούν έως 1.100 πολίτες για συμμετοχή. Εκατό άτομα θα λάβουν μια πλήρως χρηματοδοτούμενη θέση στη δοκιμή και θα επιλέξουν από πακέτα κουπονιών κινητικότητας στην πλατφόρμα. Οι υπόλοιποι θα μπορούν να αγοράσουν πακέτα κουπονιών κινητικότητας ή να πληρώνουν όσο μετακινούνται.

Το Τορίνο θα συλλέξει ανώνυμα δεδομένα, σύμφωνα με τους κανόνες του GDPR, για να αναλύσει τη δοκιμή. Οι χρήστες θα κληθούν επίσης να κάνουν περιοδικές έρευνες σχετικά με την εμπειρία τους.

Η ιδέα του MaaS έχει ενθουσιάσει τα πρακτορεία μεταφορών, τους χειριστές και τις νεοσύστατες επιχειρήσεις, και έχουν ξεκινήσει αρκετές δοκιμές και πλατφόρμες, αλλά ζητήματα όπως η κλίμακα και το επιχειρηματικό μοντέλο έχουν μέχρι στιγμής αποδειχθεί προκλητικά . Το COVID-19 έχει αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον για την ιδέα, καθώς τόσο οι δημόσιες υπηρεσίες μεταφορών όσο και οι ιδιωτικές εταιρείες επιδιώκουν να επιστρέψουν στην κανονικότητα, και οι πόλεις προσπαθούν να αποτρέψουν την ανάκαμψη με αυτοκίνητο.

Πέρυσι, ο Nick Maynard, επικεφαλής αναλυτής της Juniper Research, δήλωσε στο Cities Today ότι οι πλατφόρμες MaaS πρέπει να λειτουργούνται από τις πόλεις για να πετύχουν.

«Η ιδανική μορφή επιχειρηματικού μοντέλου βασίζεται σε μια σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα όπου οι δημόσιες συγκοινωνίες και οι ανάγκες της πόλης καθορίζουν πώς δημιουργείται και ενσωματώνεται η πλατφόρμα Mobility-as-a-Service (MaaS)».

Η έρευνα της Juniper έδειξε ότι τα έσοδα που δημιουργούνται από τη χρήση πλατφορμών MaaS θα υπερβούν τα 52 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ έως το 2027, εξοικονομώντας ταυτόχρονα χρήστες 2,7 ημέρες το χρόνο. Σημείωσε ότι η ανάπτυξη θα καθυστερήσει λόγω της πανδημίας.

Τα παραδείγματα MaaS στην Ευρώπη περιλαμβάνουν το Whim στο Ελσίνκι και το Jelbi στο Βερολίνο.

Εικόνα: Antonello Marangi | Dreamstime.com

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.