Τα θέματα με τα οποία θα ασχοληθεί η ομάδα εργασίας είναι :
- Διακυβέρνηση, συνεταιρισμοί και μεθοδολογία: Πως χτίζουμε στρατηγικές
- Αξιολόγηση στρατηγικών – πως μετράμε την ελκυστικότητα
- Ανάμειξη Πολιτών και εταιρειών, πρεσβευτές, Νομιμότητα των στρατηγικών branding (εμπορικής ονομασίας προϊόντων)
- Εκπαίδευση επαγγελματιών
- Το Branding σε σχέση με την πραγματική αλλαγή – επαναεπινόηση της πόλης (υλικές αλλαγές, πολιτικός οραματισμός και ηγεσία)
- Διαφορετικά μοντέλα εφαρμογής μεθόδων branding
- Ρόλος των νέων τεχνολογιών/επικοινωνιών των στρατηγικών branding
- Πως αναγνωρίζουμε τους στόχους μας? Πως και σε ποιους θέλουμε να είμαστε ελκυστική σαν πόλη? Μεταμόρφωση της πόλης και πώς να το δρομολογήσουμε? Ποιος μπορεί να το κάνει?
- Μπορεί μια «επωνυμία» (Brand name) για την πόλη να είναι αρκετή? Τι άλλα εργαλεία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε? Η ηγεσία της πόλης σαν κυρίως θέμα. Πώς να επικοινωνήσουμε τις ιδέες σε μια πολύ-συλλεκτική πόλη με επιδράσεις από διάφορους πολιτισμούς?
- Πως επικοινωνούμε με το κοινό που θέλουμε να προσεγγίσουμε?
- Πως μετράμε την ελκυστικότητα?
- Το μάρκετινγκ για την πόλη σαν μέρος της διαχείρισης της πόλης
Στο Συνέδριο της ομάδας Eurocities που έγινε στην Λυών της Γαλλίας στις 2-3 Φεβρουαρίου και συμμετείχαμε ως Δήμος Ηρακλείου ,συζητήθηκε η ταυτότητα και η ελκυστικότητα μιας πόλης. Μιας πόλης που θέλουμε να είναι ξεχωριστή στο μυαλό των επισκεπτών και των επενδυτών.
Ο κύριος στόχος της ομάδας εργασίας είναι να επιτύχει συντονισμό όλων των φορέων διοίκησης μιας πόλης ώστε να υπάρχουν κοινοί στόχοι και στρατηγικές. Στη Λυών δημιουργήθηκε ο φορέας με το όνομα «OnlyLyon» που αγκάλιασε και οργάνωσε όλους τους ανεξάρτητους φορείς κάτω από την ίδια στέγη.
Άλλοι στόχοι της ομάδας για φέτος είναι να ωθήσει τα μέλη να δουλέψουν και να συνεργαστούν, να επηρεάσει όσο πιο θετικά μπορεί ιδρύματα και φορείς που εδρεύουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, και τέλος να κάνει αισθητή την παρουσία της σε όλη την Ευρώπη.
Το πρώτο βήμα προς την διαχείριση των προτεραιοτήτων αυτών είναι ο ορισμός της ταυτότητας μια πόλης και η «μέτρηση» της ελκυστικότητας της, εξ ου και η πρώτη συνάντηση στην πόλη της Λυών στις 2 και 3 Φεβρουαρίου. Το δεύτερο βήμα και δεύτερη συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο θα αναλύσει τους τρόπους με τους οποίους διαχειριζόμαστε την Αστική Ταυτότητα της πόλης ενώ σε Τρίτη συνάντηση τον Ιούνιο θα αναδείξει τους τρόπους με τους οποίους διαφημίζουμε και προωθούμε την αστική μας ταυτότητα. Στην τέταρτη συνάντηση θα αναλύσουμε τις φήμες για την πόλη μας και την διαχείριση τους αλλά και θα ερευνήσουμε την αποτελεσματικότητα των στρατηγικών μας στην ελκυστικότητα της πόλης. Οι συναντήσεις θα κορυφωθούν στις 3 με 5 Νοεμβρίου στην πόλη της Σαραγόσα, όπου θα εξετάσουμε κατά πόσο οι στρατηγικές αυτές βοήθησαν τις πόλεις.
Τέλος να αναφέρουμε ότι η ομάδα αυτή απαρτίζεται από Ευρωπαϊκές πόλεις με συνολικό πληθυσμό 120 εκατομμύρια κατοίκους αν τις προσθέσουμε όλες μαζί, οπότε συμπεραίνουμε ότι όποιες πολιτικές αποφασίσουν οι δήμοι των πόλεων αυτών να εφαρμόσουν θα έχουν αντίκτυπο στο 1/3 περίπου των κατοίκων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αξιόλογη πρωτοβουλία! Θα περιμένω τα αποτελέσματα των συναντήσεων. Καλή δουλειά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΥ.Γ. Τώρα που γνώρισα το blog σου, θα το παρακαολουθώ και θα το προβάλω!