Παρασκευή, 26 Μαρτίου 2010

Πόλεις και Πολιτικές : Editorial Μάρτιος 2010

Αγαπητοί αναγνώστες

Αυτές τις ημέρες συμπληρώθηκαν πέντε μήνες που έκανε την εμφάνισή του το blog μας στο διαδίκτυο.Στην αρχή δειλά ,με τα πρώτα κείμενα λίγο αβέβαια και αμήχανα αφού ήθελαν να μιλήσουν για ένα μεγάλο θέμα που απουσιάζει από τη σκέψη και πράξη του management των Ελληνικών πόλεων.

Διαπιστώνει κανείς ότι οι Δήμοι διαθέτουν γραφεία προβολής των δράσεων των Δημοτικών αρχών ,όχι γραφεία προβολής των πόλεων, ελάχιστοι διατηρούν γραφεία τουρισμού.Δεν υπάρχει καταγεγραμμένη Δημοτική Τουριστική πολιτική με σχεδιασμό μακροπρόθεσμο, με δείκτες αποδοτικότητας του σχεδιασμού και απολογισμούς μετρήσιμων αποτελεσμάτων.Δεν έχουν αναπτυχθεί ακόμα οι Οργανισμοί Ρυθμιστικών σχεδίων των μεγάλων πόλεων της χώρας μας και τα τετραετή επιχειρησιακά σχέδια που είναι υποχρεωμένοι οι Δήμοι να παρουσιάσουν , έχουν τουλάχιστο προς το παρόν ένα τυπικό χαρακτήρα ενώ έπρεπε να είναι εργαλεία συμβολής στη δημιουργία της ανταγωνιστικής ταυτότητας της κάθε πόλης.

Νιώθοντας την ανάγκη της επικοινωνίας πρώτα με τις υπηρεσίες προγραμματισμού και οργάνωσης των μεγάλων τουλάχιστον Δήμων της χώρας και της ανταλλαγής εμπειριών και τεχνογνωσίας μέσω των εργαλείων του διαδικτύου , δημιούργησα το δικό μας blog που σύντομα διευρύνθηκε με πληθώρα συνεργατών.

Ο τίτλος του «Πόλεις και Πολιτικές, δημιουργία και προβολή της ανταγωνιστικής ταυτότητας των Ελληνικών πόλεων» δείχνει το στίγμα της προσπάθειάς μας.

Η οικοδόμηση του “Brand” δηλαδή της ανταγωνιστικής ταυτότητας , απαιτεί και το σύστημα διαχείρισης του “brand” δηλαδή το “Branding”.Ας δούμε τι αναφέρει ο Μιχάλης Καβαρατζής στο βιβλίο του που παρουσιάσαμε πρόσφατα:

«Το μπραντ αποτελεί πολυδιάστατη κατασκευή με νοητικές, συναισθηματικές και ψυχολογικές διαστάσεις εκτός από τις υλικές και αισθητικές. Το μπραντ μιας πόλης έχει ρίζες αλλά και επιπτώσεις στο φυσικό, χτιστό και κοινωνικό περιβάλλον της πόλης και πρέπει τόσο να υποστηρίζει όσο και να υποστηρίζεται από μακρά σειρά μέτρων, τα οποία εκτείνονται κατά πολύ πέρα από το σχεδιασμό λογοτύπων. Γι' αυτόν το λόγο το μπράντινγκ πόλεων απαιτεί ευρεία αντίληψη των χωρικών επιπτώσεών του και πρέπει να συνοδεύεται από ενέργειες σε διάφορους τομείς όπως η πολεοδομία, οι υποδομές και ο αστικός σχεδιασμός. Επιπλέον, η σωστή υλοποίηση μιας τέτοιας δραστηριότητας απαιτεί κατάλληλη οργανωτική δομή, η οποία θα υποστηρίζει την εύρεση συνεργειών ανάμεσα σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και παράγοντες.»

Στην πορεία με ξαφνιάσατε. Ευχάριστα βέβαια. Η επισκεψιμότητα άρχισε να ανεβαίνει ικανοποιητικά. Από τις 80 επισκέψεις του πρώτου μήνα φτάσαμε στις 974 του τελευταίου μήνα.Κάθε επισκέπτης ξοδεύει περίπου 3,7 λεπτά σε κάθε επίσκεψη.Αυτή την επιβράβευση που δίνετε στην προσπάθειά μας , προσπαθούμε και εμείς να την ανταποδώσουμε. Ήδη οι αναρτήσεις είναι σχεδόν καθημερινές, προχωρήσαμε σε αισθητικές και λειτουργικές βελτιώσεις ,ενώ τα κείμενα χαρακτηρίζονται από θεματική ποικιλία. Η ομάδα μας συνέχεια διευρύνεται από συνεργάτες με σημαντικές σπουδές, εργαζόμενους σε Δήμους της χώρας μας.
Υπάρχουν ειδήσεις από τις Ελληνικές πόλεις, καλές πρακτικές από πόλεις της Ευρώπης, μεταφράσεις κειμένων, ανταποκρίσεις από συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Κι ακόμα στο πίσω μέρος του μυαλού μας υπάρχει η σκέψη, κάποια στιγμή, όταν με το πλήρωμα του χρόνου έλθει η ωρίμανση και το κρίσιμο μέγεθος , να ιδρυθεί από την ομάδα μας «Forum για την δημιουργία και την προβολή της ανταγωνιστικής ταυτότητας των Ελληνικών πόλεων».

Σε αυτή τη δύσκολη προσπάθεια ελπίζω να δείξουμε , όλοι , αντοχή.

* Φωτογραφία : Νικήτας Μιχαλάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου