Δευτέρα, 26 Απριλίου 2010

Κυκλοφοριακό : Κυκλικοί κόμβοι έναντι διασταυρώσεων

Τo blog , δικαιώνοντας το ρόλο του σαν μέσο κοινωνικής δικτύωσης, δημοσιεύει το κείμενο του αναγνώστη μας Γεώργου Δαμασκηνάκη που αναφέρεται στο θέμα της προτίμησης δημιουργίας κυκλικών κόμβων έναντι της δημιουργίας διασταυρώσεων.
Η επίλυση των κυκλοφοριακών προβλημάτων σε μια πόλη είναι από τα βασικά σημεία αξιολόγησής της ως Βιώσιμης πόλης.Είμαστε πρόθυμοι να δημοσιεύσουμε και άλλες γνώμες για το θέμα.

"Στις πόλεις πρέπει να προτιμάται η χρήση κυκλικών κόμβων έναντι των διασταυρώσεων οι οποίες οδηγούν συχνότατα σε τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη, ο οποίος δημιουργεί ουρές αναμονής και αυξάνει πολύ τις καθυστερήσεις. Ο λόγος για αυτό είναι ότι η ταχύτητα ταξιδιού, εξαρτάται από την απόδοση των κόμβων, όχι από την ταχύτητα ροής μεταξύ των κόμβων.

Oι κυκλικοί κόμβοι μπορούν να λειτουργούν σε χαμηλές ταχύτητες. Η χαμηλή ταχύτητα αποτρέπει τις βίαιες και μοιραίες συγκρούσεις. Μπορούν να αναγκάσουν ανάλογα με την ακτίνα τους τα αυτοκίνητα να επιβραδύνουν και όπως γίνεται στην Αγγλία αυτός που μπαίνει στον κόμβο σταματά ( ή σχεδόν σταματά) να ελέγξει και αφού μπει, βγαίνει ανενόχλητος, προτεραιότητα έχει δηλαδή ο κινούμενος στον κόμβο. Εδώ σε ορισμένους κόμβους συμβαίνει αυτό (Κνωσσού) αλλά όχι παντού, με αποτέλεσμα να υπάρχει μια σύγχυση με τις προτεραιότητες. Παρατηρήστε πόσο έχουν βολέψει οι κόμβοι της Λ. Κνωσσού και αν έχετε διαφορετική γνώμη αναρωτηθείτε τι θα συνέβαινε αν υπήρχαν φανάρια στα σημεία αυτά. Τα φανάρια από μόνα τους ορίζουν ότι η διασταύρωση δεν λειτουργεί για ορισμένες χρονικές περιόδους, ή λειτουργεί χωρίς «λογική».


Η κυκλοφορία των αυτοκινήτων ακολουθεί τους ίδιους κανόνες με την κυκλοφορία του υγρού σε αγωγούς. Οι οδηγοί μετά από κάποιο διάστημα προσαρμογής επιλέγουν την διαδρομή που τους ταιριάζει και αποκαθίσταται ομαλοποίηση της κυκλοφορίας Ένας αγωγός ο οποίος έχει μία σύνδεση με έναν άλλο σε ένα μόνο σημείο , στο σημείο αυτό η πίεση είναι μεγάλη. Αντίθετα αν υπάρχουν πολλές μικρές συνδέσεις η πίεση δηλαδή ο κυκλοφοριακός φόρτος είναι μικρότερος.

Παλιά στο Χωριό μου που παίζαμε στους καταπότες, είχε σε ένα μια σιδερένια θυρίδα που την βάζαμε κάθετα, φράζαμε τον τσιμεντένιο αγωγό και βλέπαμε το νερό να φουσκώνει προς τα πίσω. Αυτό ακριβώς κάνει και ένα φανάρι. Δημιουργεί το ανάλογο του υδραυλικού ατού άλματος, την κυκλοφορική ουρά.

Οι είσοδοι προς τις κεντρικές οδούς σε μικρές πόλεις όπου οι αποστάσεις δεν είναι μεγάλες, (συνήθως είναι μικρότερες των πέντε χιλιομέτρων) πρέπει να έχουν πρόσβαση από πολλά σημεία για να αυξάνεται η διασπορά της κυκλοφορίας να ελαττώνονται οι αναμονές και ο κυκλοφοριακός φόρτος, αντί την αποκοπή εισόδων – εξόδων προκειμένου να πετυχαίνονται μεγαλύτερες ταχύτητες, αφού οι καθυστερήσεις συνολικά δεν προέρχονται από την ταχύτητα κίνησης αλλά από την είσοδο έξοδο στους δρόμους αυτούς. Αυτοί οι οδοί οι οποίοι θεωρούνται « λεωφόροι » δεν έχουν καθόλου τέτοια λειτουργία μιας και οι αποστάσεις είναι μικρές.

Ο κόμβος που έκλεισε στην παραλιακή – στο ΚΤΕΛ οδηγεί την κυκλοφορία όλη προς τον κόμβο του λιμανιού ο οποίος όταν αρχίσει να λειτουργεί το φανάρι θα δημιουργεί μεγάλες καθυστερήσεις. Στον κόμβο του Λιμανιού υπάρχει χώρος και απαιτείται κυκλικός κόμβος όπως επίσης και στην διασταύρωση των οδών Καζαντζίδη με Ικάρου."

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου