Δευτέρα, 17 Μαΐου 2010

Αρχαία Ολυμπία :Be.come Olympian - eΜαρκετάροντας τον προορισμό "Αρχαία Ολυμπία"

Οι τοπικές κοινωνίες αντιμετωπίζοντας την οικονομική κρίση ενεργοποιούνται ώστε με στοχευμένες ενέργειες να καταφέρουν να βελτιώσουν τα οικονομικά αποτελέσματα.Μια τέτοια χαρακτηριστική περίπτωση στον τομέα του Τουρισμού είναι η πρωτοβουλία των ξενοδόχων της Αρχαίας Ολυμπίας στο e-marketing.
Αναδημοσιεύουμε την είδηση από την πλούσια σε υλικό ιστοσελίδα του MBATourism , της οποίας μέλος της διαχειριστικής ομάδας είναι ο Σταύρος Κεφάλας φίλος του blog.

"Η Αρχαία Ολυμπία είναι από τους πλέον γνωστούς προορισμούς στην Ελλάδα και από τα πιο ισχυρά brandnames στον αθλητισμό παγκοσμίως. Αθλητικές ομάδες, επιχειρήσεις που παράγουν από ηλεκτρονικά είδη έως φουσκωτά σκάφη, καθώς και ενώσεις και σύλλογοι από όλο τον κόσμο, χρησιμοποιούν το όνομα της Ολυμπίας (όπως λεγόταν παλιότερα «Ολύμπια») για εμπορική χρήση από όλους, εκτός από τους κατοίκους της περιοχής. Όμως έπρεπε να αλλάξει αυτό..

Η ιστορία ξεκίνησε όταν το χειμώνα του 2009 τα μέλη της Ένωσης Ξενοδόχων Αρχαίας Ολυμπίας παρακολούθησαν την παρουσίαση των αποτελεσμάτων από πρωτογενή έρευνα που πραγματοποίησε το καλοκαίρι του 2009 στην Ολυμπία, ομάδα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών, υπό την επιστημονική επίβλεψη της Υποψήφιας Διδάκτορα Γεωργίας Ζούνη, με στόχο την καταγραφή ή διερεύνηση των απόψεων, προτιμήσεων και των χαρακτηριστικών των τουριστών, αλλά και το βαθμό κατανόησης αυτών από τους επαγγελματίες του τουρισμού της περιοχής.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στις 27 Δεκεμβρίου 2009 στο Δημαρχείο της Ολυμπίας και παρόντες ήταν ο νομάρχης Ηλείας και βουλευτές. Η Ένωση Ξενοδόχων ανέθεσε στην ομάδα υπό τη Γεωργία Ζούνη (να σημειωθεί ότι η καταγωγή της είναι από την Αρχαία Ολυμπία) να προτείνει συγκεκριμένες προτάσεις στρατηγικής προώθησης της περιοχής για να προχωρήσουν σε υλοποίηση


Ποια είναι η ιδέα: οι Ολυμπιαίοι ξενοδόχοι παραχωρούν καθημερινά ένα δωμάτιο για δωρεάν διαμονή σε όποιον δηλώσει συμμετοχή στη σελίδα της καμπάνιας και καλούν τους επισκέπτες να γίνουν Ολύμπιοι be.come Olympian.

Έτσι από τον Ιανουάριο ξεκίνησε ο σχεδιασμός του διαγωνισμού που θα αφορούσε την προώθηση της Ολυμπίας για το 2010, κάτι που για πρώτη φορά θα επιχειρούσαν οι κάτοικοι της. Τον Απρίλιο του 2010, η καμπάνια έλαβε σάρκα και οστά και μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή στην καθημερινή κλήρωση στο www.becomeolympian.com

Μέσω Social media λοιπόν και διαδικτυακά, βασίστηκε του η προώθηση του «πως θα γίνεις Ολύμπιος» και συνδέθηκε όχι μόνο η πόλη της Ολυμπίας, αλλά η ευρύτερη περιοχή, μέσα από ολιστική προσέγγιση για την τουριστική εμπειρία, που ήταν το αποτέλεσμα της έρευνας μάρκετινγκ. Στο διαδικτυακό κομμάτι η εφαρμογή της καμπάνιας βασίστηκε σε εφαρμογές και λογισμικό της πιο σύγχρονης τεχνολογίας.

Οπότε, μέσω λίγων «κλικ», δυνητικοί επισκέπτες από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο κερδίζουν μία μέρα διαμονής στα ξενοδοχεία της Ολυμπίας δωρεάν και προσφορές φιλοξενίας για παραπάνω ημέρες.

Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Οι ξενοδόχοι παράλληλα υιοθετούν συγκεκριμένη πολιτική τιμών για όλους τους επισκέπτες, που παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα του becomeolympian.com, αντιμετωπίζοντας ισότιμα και σεβόμενοι τόσο τον έλληνα και τον ξένο επισκέπτη, παρουσιάζοντας την ουσία της ελληνικής φιλοξενίας σε όλο τον κόσμο.

Είναι πρώτη φορά που πραγματοποιεί κάτι σε παγκόσμιο επίπεδο ελληνικός προορισμός και με αντίστοιχο όφελος. Σκοπός του βήματος αυτού είναι να αποτελέσει ένα πρώτο βήμα για μια συνολικότερη στρατηγική μάρκετινγκ και συνέργειας για τον ιστορικό προορισμό της Ολυμπίας.

Δήλωση Βασίλη Τυλιγάδα, Πρόεδρου Ένωσης Ξενοδόχων Αρχαίας Ολυμπίας και Περιχώρων:

"Η Ένωση Ξενοδόχων Αρχαίας Ολυμπίας και Περιχώρων ξεκίνησε μια πρότυπη διαδικασία για συμμετοχικό Μάρκετινγκ. Υπό το πρίσμα αυτό η Ένωση επιδιώκει να προωθήσει τον εμπλουτισμό και τη διαφοροποίηση της τουριστικής προσφοράς της Ολυμπίας, την ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στην περιοχή μας.

Η προώθηση του Becomeolympian.com αφορά την πρώτη ενέργεια για την περιοχή της Ολυμπίας, και απευθύνεται στις κύριες αγορές στόχους της Ολυμπίας.

Σκοπεύουμε στην περαιτέρω χρήση των νέων τεχνολογιών για την προώθηση της περιοχής, πιστεύοντας στη δυναμική και στην ποιότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος." "

2 σχόλια :

  1. Ευχαριστώ για την αναφορά Κωστή. Το project "BeComeOlympian.com" είναι πράγματι ένα πολύ αξιόλογο project, καινοτόμο για τα ελληνικά δεδομένα, που ευελπιστεί (και είμαι σίγουρος ότι θα καταφέρει να το κάνει επιτυχώς) να προωθήσει την Αρχαία Ολυμπία ως τουριστικό προορισμό αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες (και ειδικά αυτές που αφορούν το συμμετοχικό διαδίκτυο).

    Φιλικά,
    Σταύρος Κεφάλας
    www.mbatourism.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστούμε πολύ όλους σας και κυρίως τον Σταύρο για την έμπρακτη βοήθειά του στην προσπάθεια της Ολυμπίας για να μετατραπεί από αξιοθέατο σε προορισμό που αξίζει να μείνεις!

    Για όποιον ενδιαφέρεται να μάθει όλη την ιστορία πίσω από τον διαγωνισμό αλλά και για τους στόχους για το 2011 (και να δει αν μπορεί και θέλει να συνδράμει) ας δεί αυτό: http://marketingeorgia.blogspot.com/2010/10/become-olympian_25.html

    Ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή