Τετάρτη, 2 Ιανουαρίου 2019

Ευτυχισμένο και δημιουργικό 2019.Οι καλύτερες στιγμές μας το 2018


Μπήκαμε λοιπόν και στο 2019 ! 
Το έτος αυτό είναι σημαντικό για μας γιατί το blog μας, το "Πόλεις και Πολιτικές" κλείνει 10 χρόνια παρουσίας στο διαδίκτυο.Όταν ξεκινήσαμε δειλά το 2009, προφανώς δεν ξέραμε που θα φτάναμε αλλά υπήρχε και υπάρχει πάντα η αισιοδοξία και ο δυναμισμός να παρουσιάσουμε νέες ιδέες, νέες πρακτικές, θεωρία και υλοποιημένα έργα στις Ευρωπαϊκές και Ελληνικές πόλεις.
Βασική αρχή μας είναι η βεβαιότητα ότι η αποκέντρωση είναι το βασικότερο εργαλείο για την Τοπική ανάπτυξη και η Τοπική ανάπτυξη είναι βασικό εργαλείο της ανάπτυξης της χώρας.

Η παγκόσμια εμπειρία των τελευταίων δεκαετιών που εφαρμόστηκαν τα εργαλεία του Αστικού Στρατηγικού σχεδιασμού , απέδειξε ότι η ιεραρχία των πόλεων είναι μεταβαλλόμενη και καμιά πόλη δεν μπορεί να τα καταφέρει σε όλα τα πεδία.Γι' αυτό πρέπει να διαλέξει που επιθυμεί να είναι επιτυχημένη και ανταγωνιστική.Στόχος που φυσικά πρέπει να συνδέεται με την οικονομική και κοινωνική πραγματικότητα, τα θετικά προσόντα της πόλης και τις υπαρκτές δυνατότητές της.
Άρα ο στρατηγικός σχεδιασμός των πόλεων πρέπει να σχεδιασθεί με επιλογή των αναπτυξιακών ταυτοτήτων της πόλης.Επειδή επιθυμούμε να αυξήσουμε την ανταγωνιστικότητα των πόλεων μας προς όφελος των κατοίκων , των επισκεπτών και των επιχειρήσεων , δηλαδή να εισπράξουμε οικονομικά αποτελέσματα οι ταυτότητες αυτές πρέπει να σχεδιαστούν ως brand ( δηλ πρέπει να εμπεριέχουν και την εμπορική σκοπιά τους ).
Αυτό μας οδηγεί την προσοχή μας στο σύστημα διαχείρισης των ανταγωνιστικών , αναπτυξιακών στόχων της πόλης το CITYBRANDING.
Ήδη , 2.263 κείμενα δημοσιευμένα στο blog μας υπηρετούν το σκοπό αυτό.Ευγενής στόχος μας είναι κλείνοντας τα 10 χρόνια , 2.500 κείμενα να σας έχουν παραδοθεί για ανάγνωση, προβληματισμό και για πολλούς που εργάζονται στην Τοπική Αυτοδιοίκηση παραδειγματισμό.

Αν μας ρωτήσετε πια κείμενα θεωρούμε σημαντικότερα από τη χρονιά που πέρασε μας δυσκολεύετε αλλά θα τολμήσουμε να σας προτείνουμε τα παρακάτω :

Μια σειρά κειμένων που παρουσιάζουν βιβλία γραμμένα από γυναίκες που με την κριτική ματιά τους έριξαν φως σε κρυμμένες πλευρές της αστικής ανάπτυξης, των πολεοδομικών παρεμβάσεων και των κοινωνικών τους συνεπειών.

Ο  Boyd Cohen έδωσε μια εντυπωσιακή εικόνα της εξέλιξης των έξυπνων πόλεων.Περιγράφει τις τρεις διαφορετικές γενιές - ή εξελικτικές φάσεις - έξυπνων πόλεων .
Τα τελευταία έξι χρόνια, ο Global Talent Competitiveness Index (GTCI) έχει κατατάξει τις χώρες και τις μεγάλες πόλεις όσο αφορά την ικανότητά τους να προσελκύουν, να αναπτύσσουν και να διατηρούν ταλέντα.Η μελέτη μετρά τις επιδόσεις των χωρών - υπάρχουν 119 στον δείκτη - χρησιμοποιώντας έξι πυλώνες

Η αφετηρία του προβληματισμού του κειμένου είναι η παρατήρηση του Baudrillard στο έργο του Αμερική (1986/2004) , ότι η Ευρωπαϊκή πόλη μοιάζει σαν να έχει ξεπηδήσει από ζωγραφικούς πίνακες, ενώ η Αμερικανική πόλη από τις κινηματογραφικές ταινίες. 
Κεντρικός στόχος είναι η διερεύνηση της έννοιας της εικόνας της πόλης, ώστε να τεθούν οι βάσεις μιας πιθανής παρομοίωσης για την σύγχρονη Ελληνική Πόλη

Eindhoven : Ένα καλό παράδειγμα χρήσης στρατηγικής Branding για την οικονομική του ανάπτυξη
Υπάρχουν επιτυχημένα παραδείγματα ολοκληρωμένων πολιτικών citybranding με απτά αποτελέσματα Ένα από αυτά είναι το Eidhoven !

Εύχομαι το νέο έτος να φέρει στους αναγνώστες μας υγεία και δημιουργικότητα και στη χώρα μας αύξηση της παραγωγικότητας και ανταγωνιστικότητας αξίες  που τόσο τις έχει ανάγκη !!

1 σχόλιο :

  1. Νίκο ευχαριστούμε, καλή επιτυχία στην προσπάθειά σας για ανοικτή, αποτελεσματική και κοινωνικά αποδοτική διακυβέρνηση στην Θεσσαλονίκη μας !

    ΑπάντησηΔιαγραφή