Η ημερίδα είχε δυο στόχους .
Ο ένας ήταν η παρουσίαση των στρατηγικών κατευθύνσεων για έναν βιώσιμο τουριστικό προορισμό , των τοπικών φορέων διακυβέρνησης .
Ο άλλος ήταν η παρουσίαση καλών πρακτικών βιωσιμότητας σε τοπικό επιχειρηματικό επίπεδο.
Γι' αυτό οι εισηγήσεις πραγματοποιήθηκαν σε δύο κύκλους που υπηρετούσαν τους αντίστοιχους στόχους.
- Στον πρώτο κύκλο εισηγήσεων με τίτλο «Η στρατηγική για ένα βιώσιμο Τουριστικό προορισμό. Το μέλλον του Προορισμού Ηράκλειο στο Τουριστικό γίγνεσθαι»
Η παραπάνω «απαίτηση» των επισκεπτών, κυρίως μέσα από την ηγεσία του παγκόσμιου τουρισμού, την Ευρώπη, δείχνει με την ανάγκη μετάβασης σε ένα μοντέλο αειφόρου τουρισμού με βασικούς πυλώνες την Πράσινη και την Ψηφιακή μετάβαση. Για την Κρήτη, αυτό εκτός από αναγκαιότητα δείχνει και επιβεβαιωμένο, αφού η Κρήτη έχει, με όπλο την ποικιλομορφία και τη φέρουσα ικανότητα της, ένα τεράστιο πλεονέκτημα προς αυτή την κατεύθυνση, που κάνει πιο επίκαιρο από ποτέ έναν στρατηγικό σχεδιασμό για την αειφορία της.
Η Κρήτη, ως προορισμός που φυσικά είναι ένα νησί, αλλά αντιμετωπίζεται ως μια ηπειρωτική περιφέρεια, πρέπει να δει την όσο γίνεται ομοιόμορφη επέκταση του τουρισμού της στο Χώρο, εκμεταλλευόμενη όλη την ποικιλομορφία της, τον μαζικό και κοσμοπολίτικο βορρά, την ελκυστική και εναλλακτική νότο. , την καλύτερη ενδοχώρα της, στο Χρόνο, εκμεταλλευόμενη τις 320 μέρες ηλιοφάνειας και επεκτείνοντας λίγο τα «φτερά» της, αλλά και τον Τρόπο , ξεδιπλώνοντας όλο το πραγματικό πλέγμα της θεματικής αρχιτεκτονικής της, όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όλοι εν πολλοίς τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να «ντύσουμε», να μεταφέρουμε την απλή διαμονή και το πέρασμα του «Τουρίστα» με μια σειρά εμπειριών που θα τον κάνουν να μην ξεχάσει ποτέ τον προορισμό, που θα τον κάνουν να θέλει να επιστρέψει κι εν τέλει θα τον κάνουν έναν καλύτερο άνθρωπο.»
Προχωρούμε επεσήμανε ο κ. Παπαδάκης σε μελέτες οι οποίες περιλαμβάνουν την ηλεκτροδότηση 5 θέσεων ελλιμενισμού, συνολικής ισχύος 16MW το δε συνολικό κόστος κατασκευής του έργου αναμένεται να ξεπεράσει τα 20 εκ. ευρώ ενώ η συνολική κατανάλωση ενέργειας υπολογίζεται σε 22.5 GWHr ετησίως.
Ενδιαφέρουσα υπήρξε η αναφορά στην χρήση της κυματικής ενέργειας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας όπου στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Project Hupiness εκπονείται από τον ΟΛΗ σχετική μελέτη για την εγκατάσταση κυματογεννητριών πάνω στην θωράκιση του προσήνεμου μόλου. Σημαντική υπήρξε η επισήμανση για την εξέταση δυνατότητας παραγωγής, αποθήκευσης και τροφοδοσίας υδρογόνου σε πλοία καθώς επίσης και η δημιουργία εγκαταστάσεων αποθήκευσης δεσμευμένου διοξειδίου του άνθρακα, με το λιμάνι του Ηρακλείου να καθίσταται και λόγω της γεωγραφικής του θέσης, σημαντικός ενεργειακός κόμβος της ΝΑ Μεσογείου.
Τέλος αναφέρθηκε στην αντικατάσταση των λαμπτήρων στους πυλώνες φωτισμού στο λιμάνι με λαμπτήρες LED που θα επιφέρει 45% μείωση ενέργειας, όπως επίσης και στην πρόταση συνεργασίας με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την παροχή Συμβούλου ο οποίος θα παρέχει υπηρεσίες στα θέματα της πράσινης μετάβασης για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής και τέλος στην ψηφιοποίηση των συστημάτων, ώστε να παρέχει καινοτόμες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες με απλοποιημένες διαδικασίες, δημιουργώντας επιπλέον υπεραξία.
- Στον Β κύκλο εισηγήσεων με τίτλο «Καλά παραδείγματα και πρακτικές βιωσιμότητας στην Τουριστική επιχειρηματικότητα»
«Η Βιωσιμότητα, πέρα από τη ηθική και δεοντολογική προσέγγιση, είναι πλέον κυρίαρχο θέμα για την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων για το παγκόσμιο τουρισμό και αναδεικνύεται σαν βασικός πυλώνας για την Οικονομία της Φιλοξενίας και για τη μετάβαση σ’ ένα βιώσιμο τουριστικό προϊόν.
Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στις οποίες δραστηριοποιούμαστε μπορούν να πρωταγωνιστήσουν σ’ αυτή τη μετάβαση, σε μια κοινή προσπάθεια μαζί με όλους τους εμπλεκόμενους, για ένα βιώσιμο τουριστικό προϊόν που ενισχύει την ποιότητα ζωής των κατοίκων των προορισμών, συμβάλει στη πράσινη μετάβαση και διασφαλίζει μοναδικές εμπειρίες για τους επισκέπτες μας.
Για τα PHAEA, η βιωσιμότητα είναι βασική μας αξία, μέσα από τον οποία σχεδιάζουμε τη στρατηγική μας και αναπτύσσουμε την εταιρία μας.
«Μένοντας πιστοί στο όραμά μας, να τονίζουμε την ουσία της Ελληνικής φιλοξενίας, σχεδιάζοντας εμπειρίες που τρέφουν τις ψυχές των ανθρώπων με ιστορίες που γιορτάζουν μια πιο αληθινή και διαχρονική Ελλάδα.
Επαναπροσδιορίζοντας τη πολυτέλεια που προσφέρουμε στα ξενοδοχεία μας, πρεσβεύοντας ότι αυτή βρίσκεται στο αυθεντικό και είναι ένα μοναδικό προνόμιο να προσφέρεται μέσα από τη φροντίδα για τους ανθρώπους και το πλανήτη μας.
Η Διοίκηση της Εταιρίας μας, μαζί με όλους τους ανθρώπους μας αρωγούς και μέσω της Επιτροπής Βιωσιμότητας της Εταιρίας μας παρακολουθούμε μεθοδικά όλους τους τομείς που αναφέρεται η βιωσιμότητα, βάζοντας στόχους, κρατώντας αναλυτικά δεδομένα και αξιολογώντας τα αποτελέσματα για τη διαρκή πρόοδο μας.
Σημαντικές παρεμβάσεις, έργα και δράσεις που εντάσσονται στις πολιτικές μας, έχουν να κάνουν αρχικά με το περιβάλλον, με σημαντικές μειώσεις στις καταναλώσεις ενέργειας και νερού, διαχείριση των απορριμμάτων και δραστική μείωση των, ανακύκλωση υλικών κ.α
Επίσης σημαντικές δράσεις που αποσκοπούν στην ευρύτερη κοινωνία και στο ανθρώπινο δυναμικό μας, συνεχιζόμενη αύξηση σε αγορές τοπικών προϊόντων, δωρεές σε φορείς και συνεργασίες και συνέργειες με φορείς για θέματα κοινού ενδιαφέροντος.
Τέλος ανάπτυξη καινοτόμων και εμβληματικών έργων όπως
- Phaea Farmers. Μέλη του προσωπικού των ξενοδοχείων οι οποίοι καλλιεργούν ιδιόκτητες γαίες, με υποστήριξη και εκπαίδευση από συνεργαζόμενους με την εταιρία μας επιστήμονες, παράγουν βιώσιμα και βιολογικά προϊόντα, τα οποία στη συνέχεια αγοράζονται από τα ξενοδοχεία μας σε προνομιακές τιμές για τους παραγωγούς.
- Ολιστική βιώσιμη διαχείριση εδαφών των ξενοδοχείων, με οργανικούς κήπους, βότανα και μποστάνια οπωροκηπευτικών, τα οποία παράγουν βιώσιμα και βιολογικά βρώσιμα προϊόντα, τα οποία καταναλώνονται στα εστιατόρια των ξενοδοχείων.
- Phaea Plan Bee. Στο πλαίσιο της προστασίας των επικονιαστών και πιο συγκεκριμένα των μελισσών έχουν εγκατασταθεί κυψέλες στα ξενοδοχεία μας, με την απαραίτητη φροντίδα και επιτήρηση και οργανώνονται εκδηλώσεις τρύγου του μελιού και άλλες δραστηριότητες που έχουν να κάνουν με τη μέλισσα και το μέλι, εντός των ξενοδοχείων.
- Όλα τα ανωτέρω, μαζί και πολλές άλλες εκδηλώσεις και δράσεις σε σχέση με τη τοπική μας γαστρονομία και το πολιτισμό μας, μετατρέπονται σε ατέλειωτες και μοναδικές εμπειρίες τις οποίες έχουμε τη χαρά να προσφέρουμε στους φιλοξενούμενους μας.»
«Η βιωσιμότητα είναι «η νέα κανονικότητα» για τον τουριστικό τομέα, όπως αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού. Το Metaxa Hospitality Group έχοντας ενσωματώσει τη διάσταση της βιωσιμότητας οριζόντια σε όλη τη δραστηριότητά του ήδη από τη δεκαετία του '70 με τη δημιουργία του πρώτου του ξενοδοχείου, δημοσίευσε το 1999 τον πρώτο του Απολογισμό Βιωσιμότητας. Το 2020 ανέπτυξε έναν εξατομικευμένο οδηγό για την οικοδόμηση και την εφαρμογή της Βιώσιμης Διακυβέρνησης, με χαρακτήρα «Think Global – Act local» και με ορίζοντα το 2030.
Με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος εφαρμόζει προγράμματα που στοχεύουν στη μείωση της κατανάλωσης νερού και στη βελτίωση της ποιότητάς του, στη μείωση του ενεργειακού του αποτυπώματος με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, παρακολουθεί τις άμεσες & έμμεσες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου με στόχο τη μείωση και αντιστάθμιση . τους (net zero emissions) ενώ συνεισφέρουν προγράμματα για την υποστήριξη του συστήματος παραγωγής μηδενικών αποβλήτων προς ΧΥΤΑ (Zero waste to Landfill).
Μέσω του προγράμματος «Βιώσιμη ξενοδοχειακή Γεωργία», έχουν σχεδιαστεί και εφαρμόζονται πρακτικές ήδη από τη δεκαετία του '90 για να καλλιεργηθούν στους κήπους των ξενοδοχείων του με πιστοποιημένες βιώσιμες πρακτικές: βιολογικά ζώα, βότανα & λαχανικά τα οποία συνδέονται άμεσα με τα μάτια και τα μπαρ των ξενοδοχείων του. Σε συνδυασμό με την καινοτόμο πρωτοβουλία «Βιώσιμες Προμήθειες», συνυφαίνει την παραγωγή της πρώτης ύλης με την ποιοτική και υπεύθυνη κατανάλωση και τη γαστρονομία. Συμμετέχει στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας Κρήτης & Σαντορίνης, μέσα από την προτίμηση στα τοπικά προϊόντα και μέσα από το δίκτυο των τοπικών προμηθευτών του, στο πλαίσιο της φιλοσοφίας του «We Do Local».
Συνεισφέρει άμεσα στις τοπικές κοινωνίες, μέσα από τη στρατηγική του να προσελκύσει εργαζομένους από τις τοπικές κοινότητες στις περιοχές όπου δραστηριοποιείται, μέσα από δίκαιες διαδικασίες στελέχωσης ενώ αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και υποστηρίζει δράσεις που προωθούν την κοινωνική αλληλεγγύη, τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, τον εθελοντισμό και την εκπαίδευση.»
«Η βιολογική Φάρμα των 40 στρεμμάτων της Grecotel , η AgrecoFarms , βρίσκεται στο Ρέθυμνο της Κρήτης και λειτουργεί από το 2002.
Είναι προσωπικό δημιούργημα του Νίκου Δασκαλαντωνάκη, Ιδρυτή και Προέδρου της Grecotel Hotels & Resorts, της μεγαλύτερης ξενοδοχειακής αλυσίδας στην Ελλάδα.
Το όραμά του ήταν “Να προσφέρει στους πελάτες των ξενοδοχείων της Grecotel , ολόφρεσκα και υγιεινά προϊόντα, χωρίς τη χρήση χημικών, στηρίζοντας παράλληλα τη βιώσιμη ανάπτυξη της Κρήτης ”
Ο επισκέπτης στην AgrecoFarms “βιώνει” μια μοναδική γαστρονομική εμπειρία με μεράκι και σεβασμό στην Κρητική Φιλοξενία. Μια ατέλειωτη ποικιλία πιάτων εποχής από ολόφρεσκα βιολογικά προϊόντα παραγωγής AgrecoFarms και παραδοσιακές συνταγές από την υγιεινή κρητική κουζίνα είναι μέρος της γεωγραφικής περιπλάνησης. Ότι δεν παράγεται, προέρχεται από μικρούς τοπικούς παραγωγούς. Το φαγητό συνοδεύουν βιολογικά κρασιά και οικιλιακές τσικουδιές AgrecoFarms .
Η Ταβέρνα AgrecoFarms αποτελεί το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα :
- Της πιο επιτυχούς διασύνδεσης του Τουρισμού με τον Πρωτογενή Τομέα
- Της πιο πιστής του concept “Από το Μποστάνι στο Τραπέζι” ( Farm to Table )
- Προβάλει την Κρητική Κουζίνα μέσω παραδοσιακών συνταγών κάνοντας χρήση εποχικών βιολογικών προϊόντων που παράγονται επί τόπου, με μηδενικά Τροφοχιλιόμετρα
Ο ενήλικας επισκέπτης μπορεί να συμμετέχει στην Βιωματική Εμπειρία , “Γίνε Αγρότης για μια μέρα” . Τα παιδιά στην εμπειρία “Μικροί Αγρότες”. Επιπλέον υπάρχουν διαθέσιμες εποχικές βιωματικές εμπειρίες , διαφορετικές ανά μήνα .
Η AgrecoFarms, λόγω της μοναδικής γαστρονομικής εμπειρίας βραβεύτηκε ως το ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ Εστιατόριο στον ΚΟΣΜΟ, από το περιοδικό Vanity Fair της Αγγλίας, για το 2009.»
Ο Κωνσταντίνος Προκοπάκης , Γενικός Διευθυντής Ε.Α.Σ Ηρακλείου με την ομιλία του «Ε.Α.Σ. Ηρακλείου – Στόχευση στην εφαρμογή φιλοπεριβαλλοντικών πρακτικών»
Επισήμαναν τις δράσεις και τις πολιτικές των προϊόντων που εκπροσωπήθηκαν γύρω από τη βιωσιμότητα και την αειφορία , δίνοντας ένα αισιόδοξο μήνυμα για την πορεία του τοπικού προορισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.