Συνεχίζουμε να δημοσιεύουμε ιστορίες επιτυχίας μικρομεσαίων πόλεων από όλο τον κόσμο για να επισημάνουμε ότι ο στρατηγικός οικονομικός σχεδιασμός των Τοπικών κοινοτήτων μπορεί να είναι επιτυχημένος , δημιουργώντας αναπτυξιακή ταυτότητα αν και οι περισσότεροι νομίζουν ότι μόνο οι μεγάλοι μπορούν να τα καταφέρουν.
Αν συνδυαστεί με την ποιότητα ζωής στο αστικό περιβάλλον έχουμε τον τέλειο συνδυασμό στρατηγικού σχεδιασμού.
"Η πόλη Στράτφορντ του Οντάριο ήταν γνωστή στον Καναδά ως εκείνη η «γραφική μικρή πόλη 90 λεπτά έξω από το Τορόντο». Η οικονομία της βασιζόταν στη γεωργία, τον τουρισμό και την ελαφρά βιομηχανία με επαναλαμβανόμενους κύκλους ανάπτυξης και παρακμής, που δεν οδηγούσαν πουθενά.
Στη συνέχεια, υπό την ηγεσία ενός νέου δημάρχου, το Στράτφορντ πραγματοποίησε στρατηγικές επενδύσεις σε ψηφιακές υποδομές και υπηρεσίες. Η δημιουργική σύναψη συμφωνιών οδήγησε την πόλη να προσελκύσει πρώτα ένα και στη συνέχεια ένα ακόμη κέντρο δεδομένων. Κανένα από τα δύο δεν ήταν από μόνο του σημαντικός εργοδότης - αλλά η πυκνότητα των ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων έθεσε τα θεμέλια για να πείσει το Στράτφορντ δύο τράπεζες να μεταφέρουν το προσωπικό πληροφορικής τους από ακριβά ακίνητα στο Τορόντο σε αυτήν την ελκυστική κοινότητα με καλά σχολεία, ισχυρούς κοινωνικούς δεσμούς και πλούσιες πολιτιστικές προσφορές."
Πως τα κατάφερε το Στράτφορντ ;
Στις αρχές του νέου αιώνα, το Στράτφορντ είχε τη φήμη του γραφικού, πολιτισμένου και απομονωμένου τόπου, καθώς φιλοξενούσε το Φεστιβάλ Σαίξπηρ του Στράτφορντ και βρισκόταν σε απόσταση 90 λεπτών με το αυτοκίνητο από το Τορόντο, την επιχειρηματική πρωτεύουσα του ανατολικού Καναδά. Το Φεστιβάλ αποτελεί μια εγχώρια ιστορία επιτυχίας στον πολιτιστικό τουρισμό. Ιδρύθηκε το 1953, έγινε ο μεγαλύτερος εργοδότης στην πόλη και απέφερε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια σε τοπική οικονομική δραστηριότητα σε πωλήσεις εισιτηρίων, εστιατόρια, καταλύματα και πολιτισμό.
Αυτό το οικονομικό κέντρο συμπλήρωνε τη βιομηχανική βάση του Στράτφορντ, η οποία προμήθευε τους τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας και της αεροδιαστημικής της Βόρειας Αμερικής. Αλλά την τελευταία δεκαετία του '90, η προοδευτική ηγεσία της πόλης διέκρινε ότι οι ευκαιρίες ανάπτυξης του μέλλοντος θα εξαρτώνταν από την τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνιών.
Ένα Δίκτυο για το Φεστιβάλ Σαίξπηρ
Έκτοτε, μια ομάδα με επικεφαλής τον Δήμαρχο Νταν Μάθισον έχει εφαρμόσει με μεγάλη ένταση μια στρατηγική για την Ευφυή Κοινότητα. Η εταιρεία κοινής ωφέλειας, ιδιοκτησίας της πόλης, έχει κατασκευάσει ένα δίκτυο οπτικών ινών ανοιχτής πρόσβασης μήκους 70 χιλιομέτρων με επικάλυψη WiFi και έχει υπογράψει συμφωνίες πώλησης με εμπορικούς παρόχους για την παροχή υπηρεσιών τριπλής αναπαραγωγής και κινητής τηλεφωνίας. Το δίκτυο επέτρεψε στο Φεστιβάλ να επεκτείνει σημαντικά το διαδικτυακό του μάρκετινγκ και παίζει βασικό ρόλο στην τουριστική στρατηγική της πόλης, η οποία βασίζεται στη φήμη του Φεστιβάλ να προσελκύει «λάτρεις του φαγητού», ποδηλάτες και άλλες ομάδες-στόχους καθ' όλη τη διάρκεια του έτους. Ταυτόχρονα, η πόλη έχει χρησιμοποιήσει το δίκτυο για να μειώσει το δικό της κόστος τηλεπικοινωνιών και να τροφοδοτήσει ένα πρόγραμμα έξυπνων μετρητών.
Πανεπιστημιούπολη Ψηφιακών Μέσων
Μετά από σχεδόν μια δεκαετία σχεδιασμού και ανάπτυξης, το Στράτφορντ κατάφερε να δημιουργήσει μια δορυφορική πανεπιστημιούπολη του Πανεπιστημίου του Γουότερλου που αξιοποιεί την παρουσία μιας εξαιρετικής πηγής περιεχομένου: το Φεστιβάλ Σαίξπηρ.
Το σχολείο ξεκίνησε με ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα στα ψηφιακά μέσα, το οποίο είναι δομημένο έτσι ώστε να καταλήγει σε πρακτική άσκηση που οδηγεί στην απασχόληση. Προσελκύει φοιτητές από τις τέχνες, τη μηχανική και τις επιχειρήσεις, αναμειγνύοντάς τους σκόπιμα σε διεπιστημονικές ομάδες που τους αναγκάζουν να κατανοήσουν άλλες απόψεις και να συνεργαστούν σε έργα. Έχουν πρόσβαση σε εγκαταστάσεις παραγωγής, σουίτες ψηφιακής επεξεργασίας και μεγάλο αριθμό χώρων έργων για προγράμματα με υψηλή βιωματική εμπειρία.
Το σχολείο ακολούθησε με ένα προπτυχιακό πρόγραμμα, το οποίο δέχτηκε 93 φοιτητές από 400 αιτήσεις κατά το πρώτο έτος. Το πρόγραμμα συνδυάζει την διδασκαλία των τεχνών, των επιχειρήσεων και της τεχνολογίας, με στόχο να φέρει τους φοιτητές που είναι παθιασμένοι με την τέχνη και να τους διδάξει στις επιχειρήσεις και την τεχνολογία, ενώ παράλληλα να τους εκθέσει στην τέχνη και την τεχνολογία των ψηφιακών μέσων. Στο πρόγραμμα περιλαμβάνεται η διδασκαλία της διαχείρισης έργων, έτσι ώστε οι φοιτητές να αποκτήσουν μια επαγγελματική πιστοποίηση στη διαχείριση έργων.
Δημιουργώντας ένα Σπίτι για την Καινοτομία
Έχοντας ιδρύσει έναν θεσμό για την παραγωγή επαγγελματιών των ψηφιακών μέσων, το Stratford συνέχισε δημιουργώντας ένα σπίτι για καινοτόμους. Στεγασμένο σε ένα ιστορικό κτίριο στο κέντρο της πόλης, το Stratford Accelerator άνοιξε τις πόρτες του το 2013 με επτά πελάτες.
Προσφέρει στέγαση και συμβουλευτικές υπηρεσίες σε εταιρείες τεχνολογίας σε πρώιμο στάδιο, από την ιδέα έως την εμπορευματοποίηση.
Είναι μια εξέλιξη του Waterloo Accelerator Center, το οποίο έχει εξυπηρετήσει 100 εταιρείες, εκ των οποίων οι 50 έχουν αποφοιτήσει και οι μισές έχουν παραμείνει στην περιοχή, δημιουργώντας έσοδα περίπου 80 εκατομμυρίων καναδικών δολαρίων.
Τις εταιρείες υποστηρίζουν πέντε εσωτερικοί μέντορες και ένας επιχειρηματίας-εντός έδρας, οι οποίοι συμβουλεύουν σε θέματα χρηματοοικονομικών, μάρκετινγκ, ανάπτυξης προϊόντων, κατασκευής και άλλων τομέων, καθώς και βοηθούν τις εταιρείες να θέσουν ορόσημα και να τα υλοποιήσουν.
Εκτός από τις μακροχρόνιες σχέσεις με νεοσύστατες επιχειρήσεις, το πρόγραμμα επιτάχυνσης προσφέρει ένα 3μηνο πρόγραμμα που ονομάζεται Pathfinder, το οποίο έχει σχεδιαστεί για άτομα με μια ιδέα που θέλουν να εξερευνήσουν, αλλά δεν είναι ακόμη έτοιμοι να αφιερώσουν πλήρη χρόνο σε αυτήν.
Το 2014, αναζητώντας ακόμη μεγαλύτερες ευκαιρίες, το Accelerator μεταφέρθηκε στο Waterloo, διατηρώντας παράλληλα ισχυρό το δίκτυο ταλέντων και καινοτομίας του από το Stratford.
Με κάθε προσθήκη στο οικοσύστημα του Στράτφορντ, η ελκυστικότητα της πόλης για τους καινοτόμους έχει αυξηθεί. Η ομάδα οικονομικής ανάπτυξης έχει παρουσιάσει με επιτυχία το Στράτφορντ ως πεδίο δοκιμών για τεχνολογικά έργα - μια πόλη αρκετά μεγάλη για να δοκιμάσει ουσιαστικά τις νέες τεχνολογίες, αλλά εύκολη στη λειτουργία λόγω του μικρού της μεγέθους. Οι Toshiba, Cisco, BlackBerry, Inter-Op και το Πανεπιστήμιο Clemson έχουν εφαρμόσει πιλοτικά προγράμματα εκεί. Αυτά τα διεθνή εμπορικά σήματα επικυρώνουν μια στρατηγική που έχει αποδείξει την αξία της για την πόλη.
Η σχεδόν εξαφάνιση της βορειοαμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ώθησε την ανεργία στο Στράτφορντ στο 7,9%, καθώς η πόλη έχασε 1.600 θέσεις εργασίας, κυρίως χαμηλής ειδίκευσης, στον τομέα της μεταποίησης.
Ωστόσο, η πόλη απέκτησε επίσης εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας που απαιτούσαν δεξιότητες ΤΠΕ, και πρόσφατα είδε την αναβίωση της αυτοκινητοβιομηχανίας να δημιουργεί έλλειψη εργατικού δυναμικού για τις θέσεις εργασίας υψηλότερης ειδίκευσης στον τομέα της μεταποίησης που διατηρεί.
Για μια οικονομία σε μεταβατικό στάδιο, αυτές οι τάσεις αποτελούν σοβαρή επιβεβαίωση ότι βρίσκεται στο σωστό δρόμο."
Το κείμενο δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα του Intelligent Community Forum
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.