Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2021

Παρίσι : Το νέο σχέδιο για να γίνει «100% κυκλικό»

Cyclists use a bike lane on a section of Rue de Rivoli that had been converted to accommodate bike and bus traffic only. Paris is significantly expanding its network of segregated lanes, and shifting some of them from temporary to permanent. 

 

Photographer:  Nathan Laine/Bloomberg


# Blooberg CityLab , 
By 

Η γαλλική πρωτεύουσα επεκτείνει δραματικά το δίκτυο των χωριστών ποδηλατοδρόμων υπερτριπλασιάζοντας τις θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων ως μέρος μιας τεράστιας νέας επένδυσης. 
Αυτή την εβδομάδα, το Παρίσι ανακοίνωσε μια σημαντική αναβάθμιση της ποδηλατικής του υποδομής που θα μπορούσε να το καταστήσει μια από τις πιο φιλικές προς το ποδήλατο μεγάλες πόλεις στον κόσμο. 

Από τώρα έως το 2026, όπως ανακοίνωσε η πόλη, το Παρίσι θα αποκτήσει 180 χιλιόμετρα νέων μόνιμων χωριστών ποδηλατοδρόμων. Στο πλαίσιο του νέου σχεδίου ποδηλάτων της πόλης , ο αριθμός των θέσεων στάθμευσης ποδηλάτων θα υπερτριπλασιαστεί, με 180.000 επιπλέον να προστίθενται στο τρέχον σύνολο των 60.000. 
Η πόλη θα δώσει ιδιαίτερη προσοχή στους ποδηλατόδρομους και στις υποδομές γύρω από τα σημεία σύνδεσης μεταξύ των γειτονικών προαστίων και της πόλης για να δημιουργήσει καλύτερη ενοποίηση στην ευρύτερη περιοχή του μετρό. Τα μέτρα, που χρηματοδοτούνται από έναν προϋπολογισμό 250 εκατομμυρίων ευρώ , δείχνουν όχι μόνο την επένδυση της πόλης στην ποδηλασία, αλλά και πώς η αυξανόμενη δημοτικότητά της έχει δημιουργήσει πίεση για βελτιώσεις. 
Σε μια ταλάντευση που εντάθηκε από την άνοδο των ενεργών ταξιδιών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το Παρίσι βλέπει πλέον σχεδόν 1 εκατομμύριο διαδρομές με ποδήλατο καθημερινά. Το σχέδιο αντιμετωπίζει επίσης μερικά από τους αυξανόμενα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν μαζί με αυτήν την ταχεία αλλαγή. Η πρόταση περιέχει μια αναγνώριση , ότι ορισμένοι Παριζιάνοι βρήκαν την πρόσφατη ραγδαία αύξηση των ποδηλάτων στο δρόμο λίγο δύσκολη να την χειριστούν . 
Εκτός από τις βελτιώσεις των υποδομών, η πόλη έχει υποσχεθεί να θέσει την ασφάλεια των πεζών πρώτη, αυξάνοντας τους αστυνομικούς ελέγχους στους επιβάτες και δημοσιοποιώντας τους κανόνες του δρόμου. Δεν θα είναι όλες οι λωρίδες που έρχονται στην αναβάθμιση του ποδηλάτου του Παρισιού εντελώς νέες. Ενώ 130 χιλιόμετρα από τα μονοπάτια που ανακοινώθηκαν αυτήν την εβδομάδα θα προσθέσουν στο συνολικό αποτύπωμα του συστήματος ποδηλασίας, τα 52 χιλιόμετρα θα μετατρέψουν τις προσωρινές λωρίδες που προστέθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας σε μόνιμες.
 
Το νέο σχέδιο της πόλης έχει αρκετούς στόχους. 

Το ένα είναι να δημιουργηθούν αρκετές λωρίδες για να διασφαλιστεί ότι οι περισσότερες διαδρομές με ποδήλατο άνω του ενός χιλιομέτρου μπορούν να πραγματοποιηθούν σε χωριστά μονοπάτια. Ένα άλλο είναι να ενσωματωθούν καλύτερα τα διαφορετικά δίκτυα ποδηλάτων σε όλη την περιοχή του μετρό. Ειδικότερα, οι νέες λωρίδες θα πρέπει να βελτιώσουν τις συνθήκες στις «πύλες» του Παρισιού - τους πολυσύχναστους κόμβους πολλαπλών λωρίδων όπου η κυκλοφορία τροφοδοτείται στην πόλη από τη ζώνη της Boulevard Périphérique - καθιστώντας τους ασφαλέστερους και λιγότερο απαγορευτικά φρουρίου για τους ποδηλάτες που φτάνουν από τα προάστια. 
Το να βρείτε ένα μέρος για να στοιβάζετε το ποδήλατό σας θα πρέπει επίσης να γίνει ευκολότερο. Η πόλη υπόσχεται να εξοπλίσει δρόμους με 30.000 νέες μεταλλικές καμάρες για να συνδέσετε το ποδήλατό σας - 1.000 από αυτές είναι αφιερωμένες σε ποδήλατα φορτίου - καθώς και 50.000 ασφαλείς, ελεγχόμενους χώρους. 

Για τους λάτρεις του ποδηλάτου, αυτά τα σχέδια μπορεί να ακούγονται σαν μάννα. Αλλά η τρέχουσα υποδομή ποδηλάτων του Παρισιού εξακολουθεί να υπολείπεται λίγο από την αστραφτερή εικόνα του διεθνώς. 
Πολλοί χώροι για τα ποδήλατα εξακολουθουν να μοιράζονται με τα αυτοκίνητα ή διαχωρίζoνται από την κυκλοφορία των αυτοκινήτων αποκλειστικά με σήμανση βαφής και όχι με φυσικά εμπόδια που προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια στις συγκρούσεις. Από αυτή την άποψη, οι βελτιώσεις θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως περαιτέρω βελτίωση εξαιρετικών εγκαταστάσεων παρά ως καθυστερημένη διόρθωση της υποδομής που μέχρι στιγμής δεν έχει ανταποκριθεί στην υπόσχεσή της. 
Επιπλέον, οι αυξήσεις στη χρήση ποδηλάτου και σκούτερ έχουν αναφερθεί ως κύριος παράγοντας για τις σχετικά χαμηλές βαθμολογίες για βατότητα λόγω του περιορισμένου χώρου στο πεζοδρόμιο — και η κυκλοφορία με δύο τροχούς αρχίζει να ανταγωνίζεται τους πεζούς. Όπως σημείωσαν πρόσφατα οι New York Times , το ποδήλατο στο Παρίσι μπορεί ακόμα να μοιάζει με άγρια ​​σύνορα, με μερικούς ποδηλάτες να παίζουν τους κανόνες του δρόμου μόνοι τους με το αυτί και μερικές φορές να συγκρούονται με πεζούς που δεν είναι συνηθισμένοι στη νέα πανταχού παρουσία και τον όγκο των ποδηλάτων. Δεδομένης της σταθερής συχνότητας αλόγιστης και ανασφαλούς οδήγησης αυτοκινήτου στο Παρίσι (και στη Γαλλία γενικά) όλα αυτά τα χρόνια, μπορεί να φαίνεται τραβηγμένο να προτείνουμε ότι μόνο τώρα, με περισσότερους ποδηλάτες στο δρόμο, οι δρόμοι της πόλης οδηγούνται σε «αναρχία, », όπως το περιέγραψε ο τίτλος των Times . Ωστόσο, το σχέδιο αναγνωρίζει την ανάγκη να αναπτυχθούν σαφέστεροι διαχωρισμοί μεταξύ αναβάτη και πεζού χώρου για την προώθηση μιας πιο τακτικής ποδηλατικής κουλτούρας. 

«Προτεραιότητα είναι η ασφάλεια όλων των χρηστών του δημόσιου χώρου» , αναφέρει η ανακοίνωση της πόλης , «ξεκινώντας από αυτούς που είναι οι πιο ευάλωτοι: τους πεζούς». 
Για το σκοπό αυτό, η πόλη λέει ότι θα εντείνει τους αστυνομικούς ελέγχους στους ποδηλάτες και θα αναπτύξει και θα διαδώσει έναν «κώδικα δρόμου» κανόνων που πρέπει να τηρούν όλοι οι χρήστες του δρόμου. Εν τω μεταξύ, για τους ποδηλάτες, η πόλη θα επιδιώξει να κάνει πιο ασφαλείς τις στροφές για τους ποδηλάτες στο δρόμο που μοιράζεται με αυτοκίνητα, δημιουργώντας περισσότερες κλειδαριές ποδηλάτων - χώρους σε διασταυρώσεις όπου μόνο τα ποδήλατα επιτρέπεται να κάνουν παύση πριν στρίψουν. 

Η πόλη προσπαθεί επίσης να συμμετάσχει στις μελλοντικές γενιές Παριζιάνων, επενδύοντας στην εκπαίδευση ποδηλάτων για παιδιά. Αυτά τα πρόσθετα μέτρα μπορεί να μην είναι αρκετά για να κατευνάσουν τους πεζούς που δεν είναι συνηθισμένοι στον μεγάλο αριθμό ποδηλάτων στο δρόμο ή τους κατοίκους των προαστίων απογοητευμένους καθώς βλέπουν ορισμένες από τις επιλογές τους για στάθμευση εντός της πόλης να παραχωρούνται σε χώρο για ποδήλατο. Εξακολουθούν να δείχνουν ότι όταν η διοίκηση της δημάρχου Anne Hidalgo δεσμεύτηκε να προσπαθήσει να κάνει την πόλη « 100% κυκλική », το εννοούσαν.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.