Τρίτη 31 Οκτωβρίου 2023

Η ζωή στις πόλεις.Όπου υπάρχει (θετική) δράση , υπάρχει και (αρνητική) αντίδραση.


Σε όλη την Ευρώπη οι ιδέες για μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στις πόλεις και η ενίσχυση της χρήσης ποδηλάτων , της πεζοπορίας και του πρασινίσματος των δρόμων ώστε να διευκολύνεται η μετακίνηση των πεζών βρίσκουν θετικό αντίκρισμα από τις δημοτικές αρχές.
Πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι, αναπλάσεις δρόμων με ενίσχυση του πρασίνου και του αστικού εξοπλισμού , ψηφιακές εφαρμογές εξυπηρέτησης των πολιτών αποδεικνύουν την αξία ενός νέου μοντέλου διαβίωσης στις πόλεις.
Πολλά τέτοια παραδείγματα μπορείτε να διαβάσετε στην ενότητα Βιώσιμη Αστική κινητικότητα στο ιστολόγιο μας.

Όμως όπου υπάρχει (θετική) δράση , υπάρχει και (αρνητική) αντίδραση.
Αυτές οι πολιτικές που δημιουργούν νέες συνθήκες διαβίωσης στις πόλεις δεν βρίσκουν σύμφωνους όλους τους πολίτες.Ισχυρές ομάδες στήριξης της αυτοκίνησης, μεγάλα εμπορικά κέντρα και αγορές, πολίτες που αδυνατούν να ανανεώσουν το αυτοκίνητο παλιάς τεχνολογίας ή δεν μπορούν να προσαρμοστούν εύκολα σε ένα νέο τρόπο διαβίωσης στην πόλη αντιδρούν.Αλλά γνωρίζουμε ότι όπου υπάρχει αντίδραση των ψηφοφόρων υπάρχουν και οι πολιτικοί που θα θελήσουν να κεφαλαιοποιήσουν αυτή την αντίδραση.

Ένα τέτοιο αρνητικό παράδειγμα είναι η πόλη του Βερολίνου.Η νέα Τοπική διακυβέρνηση που είναι συμμαχία Χριστιανοδημοκρατών και ενός αδύναμου σοσιαλδημοκρατικού κόμματος βλέπει με νέο μάτι τις μεταρρυθμίσεις στην αστική κινητικότητα που είχε υλοποιήσει η προηγούμενη δημοτική αρχή.
Σε πρώτη φάση ανέστειλε όλες τις δράσεις για προσθήκη νέων ποδηλατοδρόμων και πεζοδρομήσεων όπως  της εμβληματικής οδού Friedrichstraße, αφήνοντας τα αυτοκίνητα να επιστρέψουν μετά από αίτημα τοπικών επιχειρήσεων που ισχυρίστηκαν ότι η μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων έπληττε τα οικονομικά τους αποτελέσματα.
Το ίδιο συμβαίνει και στη Μεγάλη Βρετανία. Στο Λονδίνο επι δημαρχίας Sadiq Khan γίνεται προσπάθεια να επεκταθούν οι ζώνες χαμηλών εκπομπών αερίων .Όμως ο πρωθυπουργός της χώρας δηλώνει ότι θα προστατεύσει τους αυτοκινητιστές από τα όρια ταχύτητας και τις νέες ζώνες χαμηλών εκπομπών. 

Αντίδραση επίσης συναντά η ιδέα της πόλης των 15 λεπτών που μεταξύ των άλλων έχει υιοθετήσει η δήμαρχος του Παρισιού Anne Hidalgo. Θεωρίες συνομωσίας ότι κάποιοι προσπαθούν να επιβάλουν στους κατοίκους των πόλεων το πως θα ζουν , βρίσκουν απρόσμενα πολλούς υποστηρικτές και τους αντίστοιχους πολιτικούς που διεκδικούν τους τοπικούς ψήφους.

Οπότε για μένα μόνο ένα συμπέρασμα βγαίνει από την εφαρμογή διαφόρων καινοτόμων εφαρμογών στις πόλεις.
Μόνο η δημοκρατική αγωγή  των αρχών της τοπικής διακυβέρνησης και των πολιτών , η συμμετοχικότητα , οι πραγματικές διαβουλεύσεις και τελικά η δημιουργία οικοσυστήματος συν σχεδιασμού και υλοποίησης , ενισχύει την αποδοχή οποιασδήποτε αστικής πολιτικής !

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.