Όλα αυτά έχουν να κάνουν με το «ζω τοπικά».
Η ιδέα της πόλης των 15 λεπτών – που αναπτύχθηκε κυρίως για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα με τη μείωση της χρήσης αυτοκινήτων και του μηχανοκίνητου χρόνου μετακίνησης – είναι ένα μοντέλο αποκεντρωμένου πολεοδομικού σχεδιασμού, στο οποίο κάθε τοπική γειτονιά περιέχει όλες τις βασικές κοινωνικές λειτουργίες για τη ζωή και την εργασία. Πολλοί άνθρωποι υποστηρίζουν ότι η ιδέα της δημιουργίας τοπικών γειτονιών στις οποίες οι κάτοικοι μπορούν να πάρουν ό,τι χρειάζονται μέσα σε 15 λεπτά με τα πόδια, το ποδήλατο ή τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα βελτιώσει τελικά την ποιότητα ζωής. Τέτοιοι χώροι συνεπάγονται γειτονιές πολλαπλών χρήσεων αντί για συγκεκριμένες ζώνες εργασίας, διαβίωσης και ψυχαγωγίας, μειώνοντας την ανάγκη για περιττά ταξίδια, ενισχύοντας την αίσθηση της κοινότητας και βελτιώνοντας τη βιωσιμότητα και τη βιωσιμότητα.
Σήμερα οι περισσότερες πόλεις έχουν γειτονιές «βασισμένες στη λειτουργία», με ξεχωριστές περιοχές που χρησιμοποιούνται κυρίως για επαγγελματικούς λόγους ή διασκέδαση και ο κατακερματισμένος πολεοδομικός σχεδιασμός οδηγεί σε μια εξάπλωση, με τους ανθρώπους να πρέπει να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις στην πόλη για να φτάσουν στον προορισμό τους. Αντίθετα, οι συμπαγείς πόλεις του μέλλοντος, ή η «υπερτοπικοποίηση», δίνουν προτεραιότητα σε στρατηγικές για αστικές υποδομές που στοχεύουν στην ενσωμάτωση όλων των στοιχείων για τη ζωή και την εργασία στις τοπικές κοινότητες.
Η πόλη των 15 λεπτών είναι μια επανάληψη της ιδέας των «μονάδων γειτονιάς» που αναπτύχθηκε από τον Αμερικανό σχεδιαστή Clarence Perry κατά τη δεκαετία του 1920. Η θεωρία του «νέου αστικισμού», μια έννοια πολεοδομικού σχεδιασμού και σχεδιασμού που προωθεί πόλεις που μπορούν να περπατήσουν, στη συνέχεια κέρδισε δημοτικότητα στις ΗΠΑ τη δεκαετία του 1980. Παρόμοιες εκδοχές «αστικών κελιών» ή γειτονιών 30 και 20 λεπτών έχουν επίσης εμφανιστεί σε όλο τον κόσμο την τελευταία δεκαετία.
Το μοντέλο αλλαγής ζωνών θα αποκτήσει περαιτέρω έλξη στο μέλλον, ενισχυμένο κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 από νέους τρόπους εργασίας που απαιτούν λιγότερη μεταφορά. Με την κλιματική αλλαγή ως μείζον παγκόσμιο μέλημα, στην Ατζέντα των Δημάρχων του C40 για μια Πράσινη και Δίκαιη Ανάκαμψη *1 συνέστησε αυτό το μοντέλο για πόλεις σε όλο τον κόσμο, υποστηρίζοντας ότι η πεζοδρόμησή του συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και υποστηρίζει την περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Πιο συγκεκριμένα, η «πόλη των 15 λεπτών» έγινε δημοφιλής το 2019 από το Παρίσι και είναι μια εμβληματική πρωτοβουλία στο τρέχον πρόγραμμα για την πόλη.
Ο στόχος είναι να διατεθούν βασικές ανέσεις, διαφορετικοί τύποι κατοικιών και περισσότεροι χώροι πρασίνου σε απόσταση 15 λεπτών με τα πόδια ή με το ποδήλατο. Ορισμένες πόλεις όπως το Παρίσι και η Νέα Υόρκη, που είναι σχετικά πιο ώριμες σε σχέση με αυτήν την ιδέα, έχουν ξεκινήσει συμμετοχικούς προϋπολογισμούς για να προωθήσουν την τοπική δέσμευση ως μέρος της στρατηγικής τους για τον μετασχηματισμό της πόλης. Πόλεις που επικεντρώνονται στη νέα πολεοδομία και στις ευέλικτες έννοιες, όπως η Μπογκοτά, το Σιάτλ και το Μιλάνο, δίνουν προτεραιότητα στις επενδύσεις σε υποδομές πεζοπορίας και ποδηλασίας.
Αν και αυτή η προσέγγιση μπορεί να μην είναι απολύτως εφαρμόσιμη σε κάθε πόλη – για παράδειγμα είναι πιθανώς πιο κατάλληλη για μια μεγάλη μητρόπολη παρά για μικρότερες πόλεις – η εξ αποστάσεως εργασία και η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών έχουν αυξήσει την ώθηση για την εφαρμογή της αρχής του σχεδιασμού γειτονιάς ανεξάρτητα από το μέγεθος της πόλης .
Γιατί είναι αυτή η ιδέα σχετική με τις πόλεις και τους πολίτες τους;
Βελτιωμένη προστασία του περιβάλλοντος και αειφορία: Η στρατηγική της πόλης «15 λεπτών» έχει επικεντρωθεί στην ανάπτυξη προσανατολισμένη στη διαμετακόμιση, η οποία προωθεί την πυκνότερη, μεικτής χρήσης ανάπτυξη γύρω από τις υπηρεσίες δημόσιων συγκοινωνιών και την πεζοδρόμηση, επιταχύνοντας μια μεγάλης κλίμακας μετατόπιση από την εξάρτηση από ιδιωτικά μηχανοκίνητα οχήματα . Η αυξημένη κοινή χρήση μεταφορικών μέσων και η χρήση μη μηχανοκίνητων τρόπων μετακίνησης συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών άνθρακα από τα αυτοκίνητα.
Αυξημένη άνεση και αίσθηση κοινότητας: Ένα άρθρο στους Financial Times ανέφερε πώς οι πόλεις «15 λεπτών» περιορίζουν τις περιττές ταξιδιωτικές απαιτήσεις και προωθούν επίσης τη συμμετοχή της τοπικής κοινότητας. Παρέχουν επίσης ανοιχτό υπαίθριο δημόσιο χώρο (όπως τα «Streateries» στην Τζορτζτάουν), μειώνουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση και βελτιώνουν τη βιωσιμότητα των γειτονιών. Υπάρχει ταχύτερη εκπλήρωση βασικών αναγκών, κάνοντας τη ζωή στις πόλεις πιο βολική και λιγότερο αγχωτική. *2
Ανοίγοντας το δρόμο για οικονομικά προσιτή στέγαση: Η ανάπτυξη ακινήτων στο παρελθόν είχε συχνά οδηγήσει σε εκτοπισμό πρώην κατοίκων και εξευγενισμό της περιοχής. Με τις γειτονιές πολλαπλών χρήσεων, ωστόσο, και την εγγύτητα μεταξύ σπιτιού και χώρου εργασίας, θα υπάρξει προσαρμογή στις τιμές των κατοικιών, καθιστώντας τις περιοχές πιο προσιτές για τη διαμονή.
Βελτιωμένη ανθεκτικότητα μέσω γειτονιών πολλαπλών χρήσεων: Η δημιουργία εμπορικών χώρων για την ενθάρρυνση των τοπικών αγορών και της ισότητας στις δομές διαβίωσης και τις επαγγελματικές ευκαιρίες, μαζί με την ισχυρή κοινοτική αποδοχή διαφορετικών πολιτισμών, λειτουργούν ως πυλώνες για ανθεκτική ζωή.
Καθώς οι πόλεις εργάζονται για την ανάκαμψη από την πανδημία του COVID-19, η ιδέα της πόλης «15 λεπτών» μπορεί να αποτελέσει οργανωτική αρχή για την αστική ανάπτυξη. Προσφέρει ένα κοινωνικά συγκεντρωμένο αλλά εξαιρετικά λειτουργικό σχέδιο για έναν νέο αστικό τρόπο ζωής χωρίς αποκλεισμούς που μπορεί να βρει αποδοχή ευρείας κλίμακας, ιδίως επειδή τα lockdown που σχετίζονται με την πανδημία έχουν αναγκάσει τους ανθρώπους να προσανατολίσουν εκ νέου τον τρόπο ζωής τους για να «πάνε τοπικά» και να ανακαλύψουν ξανά τη γειτονιά τους.
Πώς να διασφαλίσετε ότι το μοντέλο εφαρμόζεται με επιτυχία;
Δεν είναι όλες οι πόλεις έτοιμες να υιοθετήσουν μια ευέλικτη ιδέα πόλης. Ωστόσο, θα πρέπει όλοι να λάβουν υπόψη ορισμένες αρχές που επισημαίνονται στην Ατζέντα του Δημάρχου C40 για τη δημιουργία μιας ισχυρής ευέλικτης πόλης.
Οι βασικές αρχές 3 μιας ευέλικτης ιδέας πόλης (όπως μια γειτονιά 15 λεπτών) περιλαμβάνουν:
- Εξασφαλίστε εύκολη πρόσβαση σε βασικές ανέσεις, όπως είδη παντοπωλείου, φρέσκα τρόφιμα και υγειονομική περίθαλψη σε κάθε γειτονιά.
- Δημιουργήστε μια πολυπολιτισμική γειτονιά που περιλαμβάνει διαφορετικούς τύπους κατοικιών και επίπεδα οικονομικής προσιτότητας, με την ευκολία για όλους να ζουν κοντά στον χώρο εργασίας.
- Να έχετε άφθονο χώρο πρασίνου για να εξασφαλίσετε πρόσβαση για όλους στο φυσικό περιβάλλον και καθαρό καθαρό αέρα.
- Δημιουργήστε γραφεία μικρότερης κλίμακας και χώρους λιανικής, φιλοξενίας και συνεργασίας, έτσι ώστε περισσότεροι άνθρωποι να μπορούν να εργάζονται πιο κοντά στο σπίτι ή σε μια εικονική εγκατάσταση.
- Δημιουργήστε διαδρόμους πεζοπορίας και ποδηλασίας για να διευκολύνετε τη «μαλακή» μεταφορά και να μειώσετε την άνεση του ταξιδιού με αυτοκίνητο. (Οι μονόδρομοι δρόμοι στη Βαρκελώνη και η αφαίρεση των χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων στο Άμστερνταμ είναι μόνο δύο παραδείγματα.)
Συσχέτιση στόχων βιωσιμότητας και πρωτοβουλιών αστικού σχεδιασμού: Αναπτύξτε μια υποδομή κινητικότητας σε κάθε γειτονιά με στόχο τις εκπομπές χαμηλών/μηδενικών εκπομπών άνθρακα μέσω ενεργών τρόπων μετακίνησης, όπως το περπάτημα και το ποδήλατο.
Εξασφαλίστε την έγκριση της κοινότητας: Σε ορισμένες πόλεις, μια προσέγγιση «συμπαγούς πόλης» θα απαιτήσει εκτεταμένες αλλαγές και μεγάλο κόστος, και αυτό θα απαιτήσει σημαντική έγκριση και συμμετοχή της κοινότητας. Αν και συνήθως θεωρείται ως μια προσέγγιση από πάνω προς τα κάτω για τον σχεδιασμό της πόλης, ένας σχεδιασμός πόλης διάρκειας 15 λεπτών βασίζεται για την επιτυχία του στην υποστήριξη των πολιτών, οι οποίοι πρέπει να ενημερωθούν για τα οφέλη και να αποδεχτούν την αλλαγή. Στο Πανεπιστήμιο Georgetown αναφέρονται στην ανάγκη για μια νέα δομή διακυβέρνησης την οποία αποκαλούν «Οργανισμός Διαχείρισης Χώρων».
Αποκέντρωση βασικών υπηρεσιών: Δημιουργήστε μικρότερες κοινότητες με λύσεις κοινοτικής κλίμακας, ιδιαίτερα για υπηρεσίες που διαφορετικά θα προκαλούσαν μεγάλο όγκο επισκεψιμότητας, όπως η υγειονομική περίθαλψη, η εκπαίδευση και το λιανικό εμπόριο ειδών παντοπωλείου. Για παράδειγμα, το 2019, στο πλαίσιο του Green New Deal, το Λος Άντζελες ανακοίνωσε την πρόθεσή του να οικοδομήσει μια αποκεντρωμένη κοινοτική υποδομή στην οποία όλοι οι κάτοικοι χαμηλού εισοδήματος ζουν σε απόσταση μισού μιλίου φρέσκων τροφίμων.
Κατά τη διάρκεια των lockdown που προκλήθηκαν από τον COVID, πολλές πόλεις πειραματίστηκαν με την αποκέντρωση των υπηρεσιών που βασίζονται στην κοινότητα. Στο Λάγος της Νιγηρίας, τα κλειστά σχολεία μετατράπηκαν σε μικρότερες αγορές, έτσι ώστε οι κάτοικοι να έχουν πρόσβαση σε τρόφιμα και φάρμακα κοντά στα σπίτια τους. Τέτοια μέτρα αποκέντρωσης συμβάλλουν στη μείωση των μετακινήσεων σε μεγαλύτερες αποστάσεις και στην αποφυγή μεγάλου πλήθους ανθρώπων στις κεντρικές αγορές. *4
Έναρξη προγραμμάτων για την προώθηση της οικονομικά προσιτής στέγασης σε κάθε γειτονιά: Οι πόλεις μπορούν να το επιτύχουν αυτό με τη θέσπιση υποχρεωτικών προσιτών απαιτήσεων στέγασης για κάθε νέα ανάπτυξη ή με την εφαρμογή εννοιών όπως η συμπερίληψη ζωνών (αντί της διαχωρισμένης ζώνης). Επιπλέον, μπορούν να παρέχονται κίνητρα ή μπόνους πυκνότητας σε πολεοδόμους και προγραμματιστές, για να ενθαρρύνουν τη δημιουργία προσιτών κοινοτήτων χωρίς αποκλεισμούς. Το Γιοχάνεσμπουργκ το 2020 αναδείχθηκε ως παράδειγμα ανάπτυξης της έννοιας της περιεκτικής στέγασης, με ένα πλαίσιο για την αύξηση της οικονομικά προσιτής στέγασης και την αντιμετώπιση της έλλειψης κοινωνικού μείγματος στη φυλή και το εισόδημα σε όλη την πόλη. *5
Επιτρέψτε την ευέλικτη χρήση αστικών χώρων και ακινήτων σε όλες τις γειτονιές: Οι πόλεις θα μπορούσαν να προωθήσουν ποικίλη χρήση κτιρίων και δημόσιων χώρων για να αντλήσουν τη μέγιστη αξία από την υποδομή και να ενισχύσουν τη συμμετοχή της κοινότητας. *6
Πού να το δείτε σε δράση;
Παρίσι, Γαλλία
Η δήμαρχος του Παρισιού, Anne Hidalgo, στοχεύει να απελευθερώσει τις ανθρακούχες εκπομπές της οικονομίας της πόλης και να κάνει το Παρίσι ένα πιο υγιές μέρος για τους πολίτες του μέσω του προγράμματός της La Ville Du Quart d'Heure (η πόλη των τετάρτων). Η ιδέα μιας πόλης χωρίς άνθρακα ήταν ένας από τους παράγοντες που ενέπνευσαν την έναρξη του προγράμματος ευέλικτης πόλης στο Παρίσι. Οι πρωτοβουλίες επικεντρώνονται στη μείωση των εκπομπών άνθρακα και δίνοντας προτεραιότητα στους πεζούς και τους ποδηλάτες. Ο απώτερος στόχος είναι να χτιστούν κοινότητες όπου όλες οι βασικές ανάγκες των Παριζιάνων θα καλύπτονται σε απόσταση 15 λεπτών από τα σπίτια τους με τα πόδια ή με ποδήλατο ή μέσα μαζικής μεταφοράς.
Το δημοτικό συμβούλιο έχει δεσμευτεί να βελτιώσει την ποιότητα ζωής όλων των πολιτών του. Οι τομείς προτεραιότητας περιλαμβάνουν την εύκολη πρόσβαση σε χώρους εργασίας, καταστήματα, σχολεία, κλινικές και πολιτιστικές δραστηριότητες. Αυτός ο οικολογικός μετασχηματισμός βασίζεται σε τέσσερις πυλώνες: εγγύτητα, ποικιλομορφία, πυκνότητα και πανταχού παρουσία - με στόχο να εκπληρώσει τις βασικές κοινωνικές λειτουργίες της ζωής, της εργασίας, της προσφοράς, της φροντίδας, της μάθησης και της απόλαυσης.
Η πόλη έχει υιοθετήσει μια προσέγγιση «υπερεγγύτητας» και «τοποθεσιών πολλαπλών χρήσεων»: αυτή επιδιώκει να μειώσει δραστικά τον αριθμό των λωρίδων αυτοκινήτων για να ελευθερώσει χώρο στο δρόμο για τους πεζούς και τα ποδήλατα και να χρησιμοποιήσει δημόσιους χώρους για σκοπούς όπως τα ημερήσια σχολεία ως αθλητικές εγκαταστάσεις και χώροι για νυχτερινές ψυχαγωγικές δραστηριότητες. Τα σχέδια περιλαμβάνουν επίσης τη δημιουργία «παιδικών δρόμων» κοντά σε σχολεία. Άλλες πρωτοβουλίες (που επικεντρώνονται στο τοπικό εμπόριο και τη δέσμευση της τοπικής κοινότητας) ενισχύουν τις πολιτιστικές προσφορές της πόλης δημιουργώντας χώρους επιδόσεων στις πλατείες της όπου επί του παρόντος κυριαρχούν αυτοκίνητα και για την κατασκευή περιπτέρων σε όλη την περιοχή που στελεχώνονται από τοπικούς υπαλλήλους που προσφέρουν υπηρεσίες κοινοτικής συνοχής.
Ως μέρος του συγκοινωνιακού σχεδιασμού, ο δήμαρχος ανακοίνωσε χρηματοδότηση 350 εκατομμυρίων ευρώ για την πεζοδρόμηση, η οποία θα επικεντρωθεί στη δημιουργία ποδηλατόδρομου σε κάθε δρόμο της περιοχής έως το 2024 και στην κατάργηση 60.000 θέσεων στάθμευσης για ιδιωτικά αυτοκίνητα.
Η επιτυχής εκτέλεση αυτού του μετασχηματιστικού έργου είναι εμφανής σε έναν νέο δημόσιο κήπο που αντικαθιστά ένα χώρο στάθμευσης στους στρατώνες Minimes. Στο πλαίσιο της ίδιας πρωτοβουλίας, τα γύρω κτίρια ανακαινίστηκαν σε 70 διαμερίσματα δημόσιας κατοικίας με κόστος 12,3 εκατ. ευρώ. Αυτά τα συγκροτήματα κατοικιών περιλαμβάνουν εμπορικούς χώρους όπως γραφεία, εγκαταστάσεις ημερήσιας φροντίδας, μια κλινική και ένα καφέ που στελεχώνεται από άτομα με αυτισμό. Η Place de la Bastille έχει επίσης μετατραπεί ως μέρος του σχεδίου 30 εκατομμυρίων ευρώ της πόλης για την αύξηση της πράσινης κάλυψης και των περιοχών πεζών και των ποδηλατοδρόμων. *7, *8, *9, *10, *11
Πόρτλαντ, ΗΠΑ
Για το Πόρτλαντ, η εστίαση είναι στην ανάπτυξη μακροπρόθεσμων στρατηγικών που σχετίζονται με τη χρήση γης σε ένα αστικό περιβάλλον, με στόχο την προσιτή στέγαση, τις δημόσιες συγκοινωνίες, την εισοδηματική ανισότητα, τη βατότητα στην πόλη, την κοινωνική/κοινοτική δέσμευση και την ένταξη.
Το 2009, μόνο το έξι τοις εκατό του πληθυσμού του Πόρτλαντ ζούσε σε περιοχές με ουσιαστική παρουσία και των τριών παραγόντων γειτονιάς των 20 λεπτών - πυκνότητα, απόσταση, προορισμοί. 12 Ένα λεπτομερές σχέδιο για την επέκταση των γειτονιών διάρκειας 20 λεπτών αναπτύχθηκε ως μέρος της Στρατηγικής Δράσης για το Κλίμα. Το σχέδιο περιλάμβανε έναν στόχο έως το 2030 για το 90 τοις εκατό των κατοίκων της πόλης να μπορούν να περπατούν ή να κάνουν ποδήλατο για να καλύπτουν όλες τις βασικές καθημερινές, μη εργασιακές ανάγκες τους. *13
Επί του παρόντος, η πόλη εργάζεται σε πρωτοβουλίες όπως μια πιλοτική άδεια στάθμευσης κοινής χρήσης *14 , και επιλογές τιμολόγησης για δίκαιη κινητικότητα. *15
Έχει αναφερθεί ότι η περιοχή του κέντρου της πόλης και η πλειοψηφία του Central Eastside έχουν ήδη έναν ή περισσότερους από τους 20λεπτους παράγοντες γειτονιάς. Η πόλη σχεδιάζει να συνεχίσει να δίνει προτεραιότητα στις βελτιώσεις για τους πεζούς κατασκευάζοντας πεζοδρόμια και μονοπάτια, εκτός από την άρση μεσοπρόθεσμα έως μακροπρόθεσμα εμπόδια στο περπάτημα, όπως απότομες πλαγιές, αυτοκινητόδρομους και δύσκολες συνδέσεις με δρόμους.
Η πόλη εργάζεται επίσης για την αντιστροφή των πρακτικών αποκλειστικής χωροθέτησης του παρελθόντος με την κατασκευή περισσότερων τύπων κατοικιών στην ίδια τοποθεσία και μέσω καλύτερου χωροταξικού σχεδιασμού. Σε ένα άρθρο του 2020, ο δήμαρχος Ted Wheeler δήλωσε: «Δεν πρόκειται να προσποιηθώ ότι οι αλλαγές στον κώδικα ζώνης που πρόκειται να υιοθετήσουμε διορθώνουν όλες τις βλάβες του παρελθόντος. Δεν το κάνουν.” Το ίδιο άρθρο σχολίασε επίσης: «Είπε ότι πιστεύει ότι το να αφήνουμε περισσότερα είδη κατοικιών και μιγμάτων εισοδημάτων σε γειτονιές αντιπροσωπεύει ένα κρίσιμο βήμα προς τα εμπρός». *16, *17
ΣΤΟΚΧΟΛΜΗ ΣΟΥΗΔΙΑ
Ενώ οι πόλεις σε όλο τον κόσμο εξετάζουν τον αστικό μετασχηματισμό με βάση τις έννοιες σχεδιασμού σε επίπεδο γειτονιάς, όπως πόλεις 15/20 λεπτών, η Σουηδία επιδιώκει μια υπερτοπική παραλλαγή, μια «πόλη του ενός λεπτού», σε εθνική κλίμακα. *18
Το 2020, ένα σχέδιο εφαρμόστηκε πιλοτικά από τον σουηδικό εθνικό οργανισμό καινοτομίας Vinnova και τη δεξαμενή σκέψης σχεδιασμού ArkDes. Η προσέγγιση εστιάζει στον «χώρο έξω από την εξώπορτά σας — και σε αυτόν των γειτόνων σας δίπλα και απέναντι».
Ως αποτέλεσμα αυτού του μετασχηματισμού, οι κάτοικοι θα μπορούν να αποφασίσουν πώς θα χρησιμοποιηθεί και θα κατανεμηθεί ο χώρος του δρόμου, μέσω κοινοτικών εργαστηρίων και διαβουλεύσεων.
Η ιδέα ενθαρρύνει κάθε τοποθεσία να ενεργοποιεί μεμονωμένα μπλοκ χρησιμοποιώντας κοινόχρηστους χώρους. Τα μοντέλα που χρησιμοποιούνται στη στρατηγική μετασχηματισμού αντλούν έμπνευση από μοντέλα «parklet» και συμβάλλουν στη δέσμευση της Σουηδίας να γίνει μια πόλη ουδέτερη από εκπομπές άνθρακα έως το 2045.
Ο στόχος δεν είναι να γίνουν τα πάντα διαθέσιμα μέσα σε ένα λεπτό, αλλά μάλλον να ξαναφανταστούμε τα κομμάτια του δρόμου αμέσως έξω από το σπίτι ως "κρίσιμοι χώροι σύνδεσης για τις κοινότητες" και όχι απλώς "μέρη για μετακίνηση και αποθήκευση αυτοκινήτων". Εάν πετύχει, η Σουηδία σχεδιάζει να εφαρμόσει το πρόγραμμα σε κάθε δρόμο της χώρας έως το 2030.
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ :
- C40 Knowledge: Cities, Coronavirus (COVID-19) and a Green Recover; The Case for a Green and Just Recovery. (2020)
- Financial Times: Welcome to the 15-minute city. (2020)
- C40 Knowledge: How to build back better with a 15 min city. (2020)
- Ibid.
- Edith Hofer, Stefan Netsch, Katharina Gugerell, Walter Musakwa and Trynos Gumbo: The Inclusive City of Johannesburg and the Challenge of Affordable Housing. (2020)
- C40 Knowledge: How to build back better with a 15 min city. (2020)
- Bloomberg Businessweek. The 15-Minute City—No Cars Required—Is Urban Planning’s New Utopia. (2020)
- Smartcitylab: Governance finance Paris-15-minute-city. (2020)
- Bloomberg CityLab: Paris Mayor: It's Time for a '15-Minute City'. (2020)
- The Guardian: Paris mayor unveils 15-minute city plan in re-election campaign. (2020)
- Financial Times: Welcome to the 15-minute city. (2020)
- Bureau of Planning and Sustainability, City of Portland: Status Report: Twenty-minute Neighborhoods. (2009)
- Ibid.
- City of Portland, Oregon: Apply for a shared-use parking permit (pilot). (2021)
- City of Portland, Oregon: Joint Bicycle-Pedestrian Advisory Committee Meeting. (2021)
- Portland Business Journal: Portland OKs largest overhaul to zoning code since 1990s. (2020)
- Sightline Institute: Portland just passed the best low-density zoning reform in US history. (2020)
- Bloomberg CityLab: Make way for the ‘One-Minute City’. (2021)
- Environment, Land, Water and Planning; State Government of Victoria: 20-minute neighbourhoods. (2019)
- Environment, Land, Water and Planning; State Government of Victoria: 20-minute neighbourhoods, Creating a more liveable Melbourne. (2019)
Αυτό ήταν το κίνητρο πίσω από τη συνολική ανάλυση που κάναμε τους τελευταίους μήνες. Πώς μοιάζει ένα ανθεκτικό και βιώσιμο αστικό μέλλον; Ερευνητές, υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και ηγέτες πόλεων συναντήθηκαν και συζήτησαν με την Deloitte τις 12 τάσεις που θα διαμορφώσουν το μέλλον των πόλεων. Αυτές οι τάσεις – που καλύπτουν όλους τους τομείς μιας πόλης, από την κινητικότητα μέχρι την ασφάλεια και την ασφάλεια – μπορούν να βοηθήσουν τις κυβερνήσεις να αναπτύξουν και να εξελίξουν τις στρατηγικές αστικού μετασχηματισμού τους και μπορούν επίσης να τις βοηθήσουν να εξισορροπήσουν τις βραχυπρόθεσμες πιέσεις με τις πιο μακροπρόθεσμες ανάγκες.
Η μελέτη μας συνδυάζει τις ιδέες διαφορετικών ενδιαφερομένων που μιλούν εκ πείρας για το πώς να δημιουργήσετε απτές και ορατές αλλαγές στις πόλεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.