Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2011

Παρατηρήσεις στην πρόταση για το Ρυθμιστικό σχέδιο Ηρακλείου

#Εισήγηση της κ. Μαράτας Μπαντουβά στην ημερίδα που οργάνωσε στο Ηράκλειο η Περιφέρεια Κρήτης, στις 15-12-11.
Για την καλύτερη κατανόηση σημειώνουμε ότι ρυθμιστικά σχέδια έχουν η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Εκπονήθηκαν πρόσφατα άλλα 4 ΡΣ σε μεγάλες πόλεις και τελευταίο εκπονείται το ΡΣ Ηρακλείου. Το ρυθμιστικό σχέδιο με μια κουβέντα γεφυρώνει τα ΓΠΣ και ΣΧΟΟΑΠ (πρώτος βαθμός πολεοδόμησης) με τα υπερκείμενα Χωροταξικά. Θεσμοθετούνται μόνο στις μεγάλες (μητροπολιτικές περιοχές) πόλεις. Η περιοχή του ΡΣ Ηρακλείου περιλαμβάνει το μισό και πλέον του νομού. Η μελετήτρια στην Α' φάση είχε προτείνει τρία σενάρια και σ' αυτά αναφέρεται η εισηγήτρια.
ΦΥΣΙΚΟ / ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ / ΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
"Το δικαίωμα κάθε χώρου, να αποκαλείται τόπος, χάνεται όσο υποβαθμίζονται, δεν προστατεύονται και δεν ενσωματώνονται στο σχεδιασμό τα τοπία, όχι μόνο τα φυσικά, αλλά και όλα τα άλλα όπως το γευστικό, το ακουστικό, το οσμητικό κλπ. που συγκροτούν την ταυτότητα του τόπου." Καθηγητής Ιωσήφ Στεφάνου

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σύμφωνα με το ν. 2508/97 «το Ρ.Σ. αποτελεί επιτελικό σχέδιο χάραξης χωρικών πολιτικών, με προσδιορισμένα κοινωνικά, οικονομικά και αναπτυξιακά πλαίσια, αλλά και μηχανισμούς στρατηγικού σχεδιασμού των σημαντικών – κρίσιμων αστικών περιοχών της χώρας» , όπως είναι το Ηράκλειο.Επιπλέον, όπως αναφέρει, τα Ρ.Σ. οφείλουν να εναρμονίζονται προς τις κατευθύνσεις του εγκεκριμένου Περιφερειακού Πλαισίου Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης.
Οι πόλεις, στις οποίες επιχειρείται σύνταξη Ρυθμιστικών Σχεδίων, περιέχουν αστικά τμήματα περισσοτέρων του ενός δήμων. Ωστόσο το πολεοδομικό καθεστώς ενός εκάστου καθορίζεται από ξεχωριστή μελέτη ΓΠΣ, η προσέγγιση της οποίας σχεδόν πάντα γίνεται αυτόνομα περιοριζόμενη εντός των διοικητικών ορίων του αντίστοιχου ΟΤΑ.  Έχομε λοιπόν ένα πρωθύστερο σχεδιασμό με συνέπεια αντί να προσαρμόζονται τα ΓΠΣ και ΣΧΟΟΑΠ στο ΡΣ να προσαρμόζεται το ΡΣ σε αυτά.
Το ΡΣ Ηρακλείου εκπονείται με καθυστέρηση 45 ετών σε σχέση με το ΡΣ του Αριστομένη Προβελέγγιου, που δεν θεσμοθετήθηκε αλλά θα έπρεπε να αποτελεί εργαλείο για την αντιμετώπιση της περιοχής σήμερα και 10 -20 χρόνια από τα ΓΠΣ και ΣΧΟΟΑΠ που περιλαμβάνει.

Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2011

Η επίδραση του "αστικού κεφαλαίου" στον πυρήνα της ταυτότητας μιας χώρας και τελικά στην αναπτυξιακή πορεία της


Προ ημερών μετέχοντας σε συνάντηση ομάδας εμπειρογνωμόνων στον τομέα της  πληροφορικής και των επικοινωνιών που έχει δημιουργήσει ο Σύνδεσμος Ελλήνων Βιομηχάνων και το ΙΟΒΕ, άκουσα με αρκετό ενδιαφέρον το Βασίλη Τραπεζάνογλου ( στέλεχος της Eurobank ) να αναφέρεται στην ομιλία του Ηλία Παπαϊωάννου από την πρόσφατη εκδήλωση του TEDxAthens.Δίπλα του ο Αβραάμ Τσουκαλίδης (TEDxAthens) τον άκουγε χαμογελαστός, προφανώς ικανοποιημένος από την επιτυχία του γεγονότος.Την άλλη μέρα ο Βασίλης Τραπεζάνογλου έστειλε στα μέλη της ομάδας το σύνδεσμο , για να δούμε την ομιλία στο youtube.
Όπως είχα επισημάνει και παλιότερα για το κείμενο του Μιχάλη Κούτρα Έθνος ζητιάνος ;  ενώ από πρώτη άποψη η θεματολογία δεν έχει σχέση με το blog , παρατήρησα ότι ο Ηλίας Παπαϊωάννου αναφέρεται και στις επιλογές ταυτότητας της συλλογικής συνείδησης ενός λαού.Πώς   βλέπει τον εαυτό του και πώς με τις επιλογές του διαμορφώνει την ταυτότητα, αλλά και την εικόνα του στην παγκόσμια αγορά ανταγωνιστικών Εθνικών ταυτοτήτων.Επισημαίνει επίσης ότι οι αξίες που συγκροτούν την ταυτότητα έχουν άμεση επίδραση στην αναπτυξιακή πορεία ενός τόπου.
Η ομιλία είναι απολαυστική και σας συνιστώ να την παρακολουθήσετε μέχρι το τέλος 

Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2011

Πόλεις που προτιμούν το ποδήλατο

Πηγή :www.localit.gr 
Καινούργια, μεταχειρισμένα, αθλητικά, χρωματιστά, με καλαθάκια και στολίδια, με βοηθητικές ή αγωνιστικά, ξεχασμένα μέχρι τώρα σε κάποια αποθήκη του σπιτιού, τα ποδήλατα αρχίζουν πλέον να καταλαμβάνουν σημαντικό μέρος της καθημερινότητας των κατοίκων των αστικών περιοχών.
Για μερικούς αποτελεί έναν τρόπο απόλαυσης, για άλλους είναι μια διασκεδαστική μορφή άθλησης, κάποιοι το χρησιμοποιούν σήμερα ως μέσο μετακίνησης σαφώς πιο οικονομικό, απαντώντας με τον τρόπο αυτό στην οικονομική κρίση, πολλοί είναι όμως και όσοι πίσω από τη χρήση ποδηλάτου στην καθημερινότητά τους έχουν διαμορφώσει έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής, μια ιδεολογία, ακόμη και μία βάση για την πολιτική τους δράση.

Ωστόσο και πέρα από όλα αυτά το ποδήλατο, όντας από τη φύση του ένα μέσο ήπιας μετακίνησης αποτελεί μία από τις βασικότερες δράσεις που εφαρμόζονται σε παγκόσμιο επίπεδο στο πλαίσιο της βιώσιμης κινητικότητας στις αστικές περιοχές. Στην ευρωπαϊκή πόλη, η πορεία προς τη βιώσιμη κινητικότητα πραγματοποιεί ομαλά βήματα, καθώς σε μεγάλο βαθμό οι απαραίτητες υποδομές (δίκτυα ποδηλατοδρόμων, υπόγειοι χώροι στάθμευσης κ.α.) υπάρχουν ήδη. Στην Ελλάδα, τα πράγματα είναι λίγο πιο δύσκολα, καθώς θα χρειαστεί να ανατραπεί πέρα και πάνω από όλα η κυρίαρχη νοοτροπία του έλληνα οδηγού, που σε πολλές περιπτώσεις αισθάνεται τον εαυτό του αποκλειστικό χρήστη του οδικού δικτύου, προχωρώντας παράλληλα σε τομές στο κομμάτι του σχεδιασμού, των παρεμβάσεων και των αναγκαίων υποδομών.

Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2011

Η Υποχθόνια Πλατεία Ομονοίας έχει και αυτή ψυχή!

Του Χάρη Σαββίδη, αρχιτέκτονα d.p.l.g
Δημοσιεύθηκε στην Καθημερινή της Κυριακής στις 24 Οκτωβρίου 2010

savvidisB.2011.01.02.jpg
1930
savvidisB.2011.01.09.jpg
1960

Όλοι στο μυαλό μας έχουμε μια σειρά εικόνων, από τις προπολεμικές καμινάδες δωρικού ρυθμού, στο σιντριβάνι του Ζογγολόπουλου, κατόπιν στο δρομέα του Έβερτ και σήμερα στο τσιχλο-πλακόστρωτο.
Δεν είναι πρώτη φορά που στην Ελλάδα θέματα ουσίας υποβαθμίζονται και η πολιτική αντιπαράθεση αναλώνεται σε μια ατέλειωτη συζήτηση περί αισθητικής και στυλ! Το ίδιο συμβαίνει δυστυχώς και με τη συζήτηση για την διαμόρφωση της πλατείας Ομονοίας. Η πλατεία αυτή έχει περάσει διάφορες φάσεις. Φαίνεται όμως πως το καθοριστικό γεγονός στην ιστορία της έχει να κάνει με τη συγκοινωνιακή της υπόσταση, την εξυπηρέτηση δηλαδή των διερχομένων επισκεπτών (αθηναίων, επαρχιωτών και αλλοδαπών) που περνούν στη διάρκεια του εικοσιτετραώρου από το σταθμό της. ΗΣΑΠ και Μετρό, δεκάδες γραμμές λεωφορείων, χιλιάδες ταξί, όλα διέρχονται και μεταφέρουν χιλιάδες επιβάτες καθημερινά. Φαίνεται επίσης ο κύριος χώρος της πλατείας να καταλαμβάνεται καθημερινά από εξαρτημένα άτομα με αποτέλεσμα να πυροδοτούνται συζητήσεις περί της λειτουργικότητας αυτού του μεγάλου πλακόστρωτου υπαίθριου διαδρόμου.

Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2011

Χανιά :Προτεραιότητα στην ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των δημοτών

«Η πλήρης αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφοριών και επικοινωνιών στην εσωτερική οργάνωση και λειτουργία του Δήμου και η ανάπτυξη μιας σειράς νέων, καινοτόμων ηλεκτρονικών εφαρμογών που θα συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων δημοτικών υπηρεσιών και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών αποτελούν βασική προτεραιότητα για τη Δημοτική Αρχή των Χανίων».
Τα παραπάνω επισήμανε ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Χανίων κ. Γαβριήλ Κουρής, κατά τη διάρκεια της ημερίδας με θέμα «Καλές Πρακτικές Οργάνωσης & Λειτουργίας Δημοτικών Υπηρεσιών με την Εφαρμογή του Καλλικράτη» στην οποία συμμετείχε ως εισηγητής και η οποία πραγματοποιήθηκε από το Δήμο Θεσσαλονίκης και την Πανελλήνια Ένωση Γενικών Γραμματέας Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη Θεσσαλονίκη το Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2011.
Ο κ. Κουρής, ο οποίος στην εισήγηση του παρουσίασε τις καλές πρακτικές Ηλεκτρονικής Εξυπηρέτησης Πολιτών που εφαρμόζει ο Δήμος Χανίων, αναφέρθηκε στη ψηφιακή στρατηγική του Δήμου καθώς και στο έργο που έχει υλοποιηθεί από την αρχή του έτους στον τομέα της Πληροφορικής από πλευράς Δημοτικής Αρχής και το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:

Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2011

World Green Building Council Government Leadership awards in 2011

Το World Green Building Council (WGBC) πραγματοποίησε την πρώτη του World Green Building Council βράβευση της κυβερνητικής ηγεσίας για το 2011, προβάλλοντας  εμπνευσμένες κυβερνητικές πολιτικές που μεγιστοποιούν τις δυνατότητες των κτιρίων για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Στα φετινά βραβεία αναγνωρίσθηκαν  βέλτιστες διεθνείς πρακτικές στην πόλη, στο επίπεδο της κυβερνητικής πολιτικής , για την οικοδόμηση , με  "αριστεία" πράσινων πολιτικών .
Οι τοπικές κυβερνήσεις και οι πόλεις είναι  σε θέση να εφαρμόσουν την πράσινη ανάπτυξη και αστικές πολιτικές σχεδιασμού που θα επηρεάσουν τις προσεγγίσεις για την αειφορία στον τομέα της οικοδομής. Δεδομένου ότι τα κτίρια ευθύνονται για περίπου το ένα τρίτο των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της Γης,  αυτά τα βραβεία προορίζονται να χρησιμεύσουν ως πηγή έμπνευσης για όλα τα επίπεδα διακυβέρνησης και την προώθηση των πράσινων κτιρίων ως μια στρατηγική νίκης για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Τα βραβεία κρίνονται με βάση πέντε κριτήρια:
- Η αποτελεσματικότητα της πρωτοβουλίας προς το μετασχηματισμό της βιομηχανίας
- Σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας της πρωτοβουλίας
- Κλίμακα των μειώσεων των εκπομπών
- Επίδειξη της περιβαλλοντικής ηγεσίας και καινοτομίας
- Πολλαπλασιασμού και τη συνάφεια προς άλλες τοποθεσίες

Διαβάστε μια πλήρη αναφορά για τις δράσεις των βραβευμένων πόλεων που χρησιμεύουν ως καλές πρακτικές και για μας !

Τα βραβεία απονεμήθηκαν κατά τη διάρκεια της COP-17 στο Durban, τη Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2011. Το Μπέρμιγχαμ ήταν η μόνη ευρωπαϊκή πόλη που κέρδίσε ένα βραβείο.Στους άλλους νικητές, συμπεριλαμβάνονται το Σαν Φρανσίσκο, το Τόκιο, η Σιγκαπούρη, η Νέα Υόρκη και η Πόλη του Μεξικού.

Διαβάστε επίσης :
Λονδίνο:BedZED, μια επιτυχημένη οικογειτονιά

Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2011

Τα «έξυπνα» τηλέφωνα και η πόλη

#Του  Brendan Colgan στο Place management and Branding

Είμαι σίγουρος ότι όποιος διαβάζει αυτό το άρθρο συμμετέχει κι αυτός στην επανάσταση που έχει επέλθει με την έλευση των «έξυπνων» τηλεφώνων, τα οποία έχουν όλο και αυξανόμενο ρόλο στη καθημερινότητα μας. Η νοήμων επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων βασίζεται στην επικοινωνία και στην επαφή μέσω της γλώσσας, είτε προφορικής είτε γραπτής. Όλα τα κινητά τηλέφωνα πλέον μας δίνουν αυτή τη δυνατότητα.

Όμως, με την προσθήκη εφαρμογών τα «έξυπνα» τηλέφωνα έχουν προχωρήσει και έχουν μετατραπεί σε «μέσα» διαχείρισης της προσωπικής ζωής του καθενός. Επηρεάζουν την πλοήγηση, τις «ανακαλύψεις», το φαγητό, την επικοινωνία, τις σχέσεις με τους άλλους, κ.α. Έχουν μετατραπεί σε ενδιάμεσο καταναλωτών και παραγωγούς, ντόπιους και τουρίστες. Δεν μας προκαλεί έκπληξη που τόσες πολλές πόλεις έχουν αγκαλιάσει τέτοιου είδους τεχνολογίες.

Όλο και περισσότερες λοιπόν πόλεις, δημιουργούν εφαρμογές ή έχουν μπει στη διαδικασία να γίνουν πιο φιλικές προς τα «έξυπνα» τηλέφωνα επεκτείνοντας την προσβασιμότητα και τις υποδομές τους (όπως έπραξε η πόλη της Φιλαδέλφεια ώστε να γίνει η πρώτη πόλη στο κόσμο με τελείως ελεύθερο ασύρματο δίκτυο). Πηγαίνουν όμως πέρα από αυτό τα έξυπνα τηλέφωνα;

Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2011

Η Ακεραιότητα μιας Ανταγωνιστικής Ταυτότητας

#Του Simon Anholt .Το κείμενο δημοσιεύθηκε στο ειδικό ένθετο  ‘CITIES AND REGIONS’ του βρετανικού εβδομαδιαίου περιοδικού NEW STATESMAN, 28 Νοεμβρίου 2011, σσ.14-15.
#Μετάφραση: Αντώνης Καρβούνης
Ο Δρ. Α. Καρβούνης είναι στέλεχος της Δ/νσης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων και Διεθνών Οργανισμών του Υπουργείου Εσωτερικών  και επιμελείται την έκδοση του Δελτίου Διεθνών και Ευρωπαϊκών θεμάτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Χώρες και Περιφέρειες θα πρέπει να σταματήσουν να δαπανούν χρήματα για την εικόνα και να επικεντρώνονται στην πραγματικότητα.
    Το 1998, δημοσίευσα ένα δοκίμιο με το επιχείρημα ότι, στην εποχή των παγκόσμιων αγορών και του παγκόσμιου ανταγωνισμού, οι τόποι διαθέτουν ταυτότητα όπως και οι εταιρείες και η πρόοδος και ευημερία τους εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από την ισχύ και την απήχηση  αυτής της εικόνας. Αλλά η φράση μου «η ανταγωνιστική ταυτότητα του έθνους» σύντομα μετατράπηκε σε «η κατασκευή της ανταγωνιστικής ταυτότητας του έθνους», εν μέρει λόγω μιας συμπαιγνίας ανάμεσα στις φιλόδοξες διαφημιστικές εταιρίες και σε αφελείς και ανυπόμονες κυβερνήσεις, οι οποίες γοητεύτηκαν από την προοπτική μιας καλύτερης φήμης σε σύντομο διάστημα.
Η ιδέα που απρόσεκτα  χρησιμοποίησα δημοσίως έχει γεννήσει τη δική της βιομηχανία συμβούλων, το δικό της κλάδο στην ακαδημαϊκή κοινότητα, και σχεδόν οι μισές χώρες στον κόσμο αναγνωρίζουν την ύπαρξη της έννοιας μέχρι του σημείου να διεξάγουν έρευνες γι’ αυτήν, δαπανώντας τεράστια χρηματικά ποσά, και δημιουργώντας φορείς και τμήματα που απασχολούνται με αυτήν. Σήμερα, σε μηνιαία βάση, διαβάζουμε για κάποια απελπισμένα φτωχή χώρα που πετά εκατομμύρια των δολαρίων των χορηγών της ή χρήματα των φορολογουμένων της σε μια μάταιη προσπάθεια να δημιουργήσει διεθνή θαυμασμό για τα χαρακτηριστικά ή τα επιτεύγματά της, αντί να κάνει κάτι για να αξίζει μια καλύτερη φήμη, γενόμενη καλύτερος τόπος ή συμμετέχοντας με έναν περισσότερο χρήσιμο και αξιόλογο τρόπο στη διεθνή κοινότητα.

Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2011

"Το πιο πρωτότυπο εμπορικό κέντρο του Βερολίνου" και πως επηρεάζει την εικόνα της πόλης

# Του Hans Pul στο Place management and Branding
Την μετάφραση επιμελήθηκε ο Μανώλης Τσαγκαράκης
Το «Europa-Center» βρίσκεται στο κέντρο του αποκαλούμενου Δυτικού Βερολίνου στη «γωνία» των κεντρικών οδών Breitscheidplatz και Tauentzienstraße – που είναι και οι κύριοι εμπορικοί δρόμοι του Βερολίνου. Πρόκειται για ένα αρκετά μεγάλο εμπορικό κέντρο με το μεγαλύτερο μέρος των καταστημάτων του να είναι παραρτήματα γνωστών αλυσίδων. Τα χαμηλά ταβάνια, οι τοίχοι και τα πατώματα στις αποχρώσεις του καφέ, οι καθρέπτες και τα περίεργα συντριβάνια σε μια από τις εσωτερικές «πλατείες» συνθέτουν μια σχετικά βαρετή ατμόσφαιρα.

Ο περισσότερος κόσμος έχει την εικόνα ενός αρχαίου, παλιομοδίτικου ή ακόμα και σαν κλασικό παράδειγμα ενός καταθλιπτικού εμπορικού κέντρου βγαλμένο από τη δεκαετία του 1960. Πρόσφατα το «Europa-Center» ξεκίνησε μια διαφημιστική καμπάνια με διαφημίσεις σε περιοδικά καθώς και στους σταθμούς του Μετρό του Βερολίνου. Τα σλόγκαν των διαφημίσεων παρουσιάζουν το «Europa-Center» σαν «πιο ΔυτικοΒερολινέζικο δεν γίνετε», «πολύ ιδιαίτερο, από το 1965» και «το πιο πρωτότυπο εμπορικό κέντρο του Βερολίνου».

Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2011

Το λιμάνι του Ηρακλείου στο καλεντάρι της χειμερινής κρουαζιέρας!

Το λιμάνι του Ηρακλείου στο καλεντάρι της χειμερινής κρουαζιέρας!
Ο χάρτης που παρουσιάσθηκε στο forum
Διπλό μήνυμα πήρε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΗ ΑΕ Γιάννης Μπρας που συμμετέχει στο winter cruising forum στην Κωνσταντινουπολη  το πιο σημαντικό ραντεβού για τις κρουαζιέρες του χειμώνα από όπου το Ηράκλειο μέχρι σήμερα απουσίαζε. Οι ξένοι θα έρθουν στην Κρήτη, αλλά ζητούν και υποδομές! Πάντως στόχος του Οργανισμού Λιμένος είναι να εντάξουν οι μεγάλες εταιρείες και το Ηράκλειο τους 'νεκρούς' μήνες από Δεκέμβριο μέχρι Μάρτιο ώστε να αποκτήσει ζωή και κίνηση η πόλη.

Τα πράγματα είναι πάντως δύσκολα και γι'αυτό το...διπλό μήνυμα που έλαβε ο κ.Μπρας που είναι μόνος του στην Πόλη, ενώ από άλλες πόλεις ακόμη και ελληνικές -όπως ο Βόλος-ήταν όλες οι τοπικές δυνάμεις εκεί: από το λιμάνι, μέχρι το δήμο και τα Επιμελητήρια για να υποστηρίξουν την τοπική προσπάθεια.

«Αποφασίσαμε ως ΟΛΗ να είμαστε παρόντες εδώ γιατί είναι όλες οι μεγάλες εταιρείες που αποφασίζουν για τις χειμερινές κρουαζιέρες και όχι μόνο. Οι οποίες τηρουμένων των αναλογιών είναι πιο σημαντικές από αυτές που γνωρίζουμε. Πραγματικά δίνουν ζωή σε μια πόλη. Αλλά έτσι κι αλλιώς είναι πάνω κάτω οι ίδιες εταιρείες.

Το βραβείο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Access City»

Το βραβείο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Access City» έχει ως στόχο να αναδείξει και να επιβραβεύσει τις πόλεις με πληθυσμό άνω των 50.000 κατοίκων οι οποίες λαμβάνουν υποδειγματικές πρωτοβουλίες για τη βελτίωση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία στο αστικό περιβάλλον.

Από τις συνολικά 114 υποψηφιότητες από 23 ευρωπαϊκές χώρες, η Λιουμπλιάνα (SI), η Γκρενόμπλ (Γαλλία),η  Κρακοβία (Πολωνία) και Τεράσα (ES) ήταν στη λίστα μεταξύ των οκτώ πόλεων που ήταν υποψήφιες για το Βραβείο «Access City» 2012 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Για να είναι επιλέξιμη μια πόλη,  πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξει ότι έχουν βελτιωθεί αποδεδειγμένα η πρόσβαση σε τομείς όπως το δομημένο περιβάλλον και οι δημόσιοι χώροι που σχετίζονται με τις υποδομές μεταφορών , της Πληροφορικής και των επικοινωνιών .
Επίσης, πρέπει να αποδείξει ότι έχει δεσμευθεί να συνεχίσει τη βελτίωση κατά βιώσιμο τρόπο και ότι μπορεί να χρησιμεύσει ως πρότυπο ορθής πρακτικής για τις άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.

Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2011

Σήµα Πολιτιστικής Κληρονοµιάς από το 2013

Τοποθεσίες µε συµβολικό χαρακτήρα για την ιστορία ή την ολοκλήρωση της Ευρώπης θα µπορούν να είναι επιλέξιµες για ένα εθελοντικό σήµα ευρωπαϊκής κληρονοµιάς από το 2013 στο πλαίσιο των προτάσεων που ψηφίστηκαν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις 16 Νοεµβρίου 2011. Ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στις "διακρατικές" περιοχές, λόγω του ειδικού συµβολισµού που αυτές έχουν για την κοινή ιστορία της Ευρώπης.

Έτσι, από το 2013 και µετά κάθε κράτος µέλος θα µπορεί να προτείνει, εφόσον το επιθυµεί, µέχρι δύο υποψήφιες τοποθεσίες για την απονοµή του σήµατος ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονοµιάς. Κάθε δύο χρόνια, τα κράτη µέλη θα µπορούν να προτείνουν µέχρι δύο υποψήφιες τοποθεσίες, από τις οποίες η κριτική επιτροπή, αποτελούµενη από 13 ανεξάρτητους εµπειρογνώµονες, θα επιλέγει µία το πολύ ανά χώρα. Η απονοµή αυτού του σήµατος θα εγγυάται την ποιότητα των επιλεγµένων τοποθεσιών, οι οποίες µπορεί να είναι µνηµεία, φυσικές, αρχαιολογικές, βιοµηχανικές, και αστικές περιοχές, τοπία πολιτιστικής κληρονοµιάς, τόποι µνήµης, πολιτισµικά αγαθά. Το σήµα µπορεί επίσης να αποδοθεί σε χώρους "σύγχρονης" κληρονοµιάς, λόγω του ειδικού συµβολισµού που αυτοί έχουν για την κοινή ιστορία της Ευρώπης και όχι λόγω της αρχιτεκτονικής τους ή αισθητικής τους αξίας.

Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2011

ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ: Μεγάλη η συνεισφορά και μακρά η ιστορία

#Πηγή :www.localit.gr
Τα … επτά μικρά θαύματα της γνώσης
 Η ιστορία τους  μακρά, σημαντική, πλούσια. Η διαδρομή  τους  ενδιαφέρουσα, και για κάποιες απ’ αυτές περίπλοκη. Η παρουσία τους διαρκής και δημιουργική, έως σήμερα, είναι συνδεδεμένη με την ιστορία των πόλεών τους. Είναι οι  δημοτικές βιβλιοθήκες Αθηνών,  Πειραιώς, Θεσσαλονίκης, Πατρών, «Κοβεντάρειος»  Κοζάνης, «Βικελαία» Ηρακλείου Κρήτης, Ερμούπολης Σύρου.
Λειτουργούν  στην καρδιά των τοπικών κοινωνιών τους, ως χώροι δημιουργικής γνώσης, πολιτισμού, πληροφόρησης αλλά και κοινωνικοποίησης.  
Στο σήμερα καλούνται να απαντήσουν στις νέες προκλήσεις των καιρών, αναπτύσσοντας σύγχρονα και αποτελεσματικά εργαλεία με έμφαση στις ψηφιακές τεχνολογίες και στις διεθνείς συνεργασίες.  

Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2011

Στατιστικά για την Κρήτη on geo tripadvisor

Με τη συνδρομή του φίλου Μηνά Λιαπάκη σας παρουσιάζουμε τα στατιστικά δεδομένα των τελευταίων μηνών  , στο κοινωνικό δίκτυο Τουρισμού TripAdvisor , για την Κρήτη την Χερσόνησο και το Ηράκλειο

Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2011

My city my view photobook :Από τον Πανευρωπαϊκό διαγωνισμό του Eurocities

Ξεφυλλίζοντας το φωτογραφικό άλμπουμ του Πανευρωπαϊκού διαγωνισμού φωτογραφίας του δικτύου πόλεων Eurocities θέλησα να το μοιραστώ μαζί σας.Ευτυχώς πριν αρχίσω το σκανάρισμα μου εστάλη σε ψηφιακό αρχείο από τη γραμματεία του δικτύου.
Ας απολαύσουμε μαζί τις φωτογραφίες υπενθυμίζοντας ότι η πόλη του Ηρακλείου που εκπροσωπήθηκε από την φωτογραφία της Αντιγόνης Μεταξάκη ήταν στους τρεις νικητές του διαγωνισμού.Για περισσότερες πληροφορίες διαβάστε :Eurocities :My city, My view.

Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2011

Μουσική, ήχοι και οι συσχετίσεις τους με ένα Τόπο

#by Brendan Colgan, place management & branding 
Την μετάφραση επιμελήθηκε ο Μανώλης Τζαγκαράκης
 
Σαν μουσικόφιλος και μουσικός πάντα θαύμαζα τον τρόπο που η μουσική μας επιτρέπει να ξεπεράσουμε τα φαινομενικά φυσικά όρια μας (χωρίς τη χρήση ναρκωτικών εννοώ). Έχω περπατήσει με το «Walking in Memphis», χόρεψα με το «Mrs. Hippo in Paris», απόλαυσα το «Left My Heart in San Francisco» και όλα αυτά σε μια βραδιά. Μπορείς να εσωτερικεύσεις τη μουσική, τους στίχους, και κατά κάποιο τρόπο, να τα κάνεις δικά σου - ακόμα κι αν είναι γραμμένα από άλλους. Η μουσική προκαλεί συναισθηματικές ενώσεις-ακόμα και με έναν Τόπο. 
Συνήθως συνδέουμε τα μέρη με τους ήχους σε γενικές γραμμές: είτε πρόκειται για τον ήχο της γλώσσας (μια γαλλική προφορά - Γαλλία), τον ήχο των οργάνων (ένα Erhu - Κίνα ή την Ασία γενικότερα), τον ήχο της μουσικής (τα Blues - τον Αμερικάνικο Νότο) ή τον ήχο του περιβάλλοντος χώρου (κύματα - τον ωκεανό). Μερικές από αυτές τις συναισθηματικές ενώσεις είναι το αποτέλεσμα της προσωπικής εμπειρίας (έχω δει τον ωκεανό, έχω δει και ακούσει τα κύματα, ως εκ τούτου, συνδέω τον ήχο με τον τόπο γενικότερα). 
Όμως ανάλογα με το είδος του ήχου, φαίνεται να υπάρχει κι ένα όριο στο πόσο συγκεκριμένα διακρίνεται ο τόπος. Το «μουου» μιας αγελάδας μπορεί να μας θυμίζει ένα αγρόκτημα, αλλά ποιο αγρόκτημα; (Βλέπε το πρόγραμμα του NPR με τίτλο «Geography and the «Sound of Place»). Αλλά γιατί όμως οι γκάιντες μου θυμίζουν τη Σκωτία; Υπήρξε ποτέ κάποιος Σκωτσέζος που να είπε «ας φτιάξουμε ένα όργανο που θα το αποκαλούμε γκάιντα και θα φέρνει στο μυαλό όλων εικόνες από τις ορεινές περιοχές της Σκωτίας, ανθρώπους με φούστες, και αυτά, σε γενικές γραμμές, θα πρέπει να συνδέονται με τη Σκωτία».