Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2013

Groningen: πόλη απλόχερη στο δημιουργικό ταλέντο

Μια πόλη της Βόρειας Ολλανδίας, που επενδύει γενναιόδωρα στο δημιουργικό ταλέντο, και υποστηρίζει με θέρμη τις τέχνες.
Η πόλη  παρέχει σε εκείνους που έχουν ταλέντο πολλές ευκαιρίες αριστείας. Εκείνοι  που πηγαίνουν να σπουδάσουν ή να δουλέψουν στο Groningen, συχνά αποφασίζουν και να παραμείνουν.
Έχει καλλιεργήσει ένα κλίμα ιδανικό για επενδύσεις, με έμφαση στην επιχειρηματικότητα, στη διεθνοποίηση, στην αγορά εργασίας και στη φιλοξενία.

Διαδραστικό ταξίδι στη Νέα Υόρκη με ένα «κλικ»!

Μία πρωτότυπη ιδέα, εμπνευσμένη από την λογική των Google maps, είχε ένας Ρώσος καλλιτέχνης, ο οποίος φωτογράφησε από ψηλά την Νέα Υόρκη δημιουργώντας ένα απίστευτο φωτογραφικό πανόραμα διαθέσιμο για κάθε διαδικτυακό επισκέπτη.
Ο Σεργκέι Σεμένοφ σας ξεναγεί στο Μανχάταν, στην Times Square, στο Σέντραλ Παρκ, στο Ellis Island και στο Ground Zero (όπου βρίσκονταν παλιά οι δίδυμοι πύργοι)
Το πανόραμα είναι ουσιαστικά ένα παζλ από χιλιάδες φωτογραφίες που είχε τραβήξει ο Σεμένοφ πετώντας με ελικόπτερο πάνω από την Νέα Υόρκη το 2011.




Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013

Μετασχηματισμοί στις πόλεις :Από την Αρχαία αγορά στα mall

ΧΩΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΤΩΝ ΜΑΚΡΟ-ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΩΝ ΤΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΓΟΡΑ ΣΤΟ MALL

#Γ. Φραγκόπουλος
#Χ. Παπασυμεών
Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης, ΑΠΘ

Στην παρούσα εργασία επιχειρούμε να εξετάσουμε τις χωρικές παραμέτρους των μακροκοινωνιολογικών μετασχηματισμών που συντίθενται γύρω από την εμπορική λειτουργία και ορίζουν τον χώρο άλλοτε ως «καθρέπτη» των διεργασιών των σχέσεων παραγωγής , άλλοτε ως μη αυτόνομη ερμηνευτική παράμετρο της κοινωνικής δομής .
Έτσι, η γέννηση του αστικού φαινομένου και των πρώτων πόλεων ερμηνεύεται αρχικά μέσα από την εξέλιξη των αγοραίων σχέσεων ανταλλαγής και στη συνέχεια εκχρηματισμένων σχέσεων. 
Η κατεξοχήν «πόλις» της Αρχαίας Αθήνας φαίνεται να ερείδεται και να ταυτίζεται με την Αγορά ως χώρο εμπορικής δραστηριότητας, πολιτικής, θεσμικής, πολιτειακής αλλά και θρησκευτικής σημασίας. 
Ο Δυτικός Μεσαίωνας με την αγορά στο κέντρο της πόλης χάνει την σύνθεση της αρχαιότητας ενισχύοντας το ρόλο ενός homo economicus μέσω της συντεχνιακής οργάνωσης της παραγωγής και κατανάλωσης για να ωθήσει τον εξορθολογισμό της οικονομίας προς την κατεύθυνση των κεφαλαιοκρατικών σχέσεων παραγωγής. 
Τέλος η βιομηχανία και η μαζική κατανάλωση επιβάλλουν τα "passages" και τα πολυκαταστήματα στο κέντρο της πόλης για να καταλήξουμε στο περιφερειακό εμπορικό κέντρο που αναδύεται σε συνδυασμό με το προαστιακό φαινόμενο, αρχικά στην Αμερική και στη συνέχεια στην Ευρώπη και αλλού. 
Σαν μελέτη περίπτωσης επιλέχθηκε το εμπορικό κέντρο στην ελληνική πραγματικότητα, το οποίο και συγκρίνουμε με το αμερικάνικο και ευρωπαϊκό μοντέλο.

Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2013

Ο επανασχεδιασμός της γειτονιάς ως προϋπόθεση για την βιώσιμη ανάπτυξη του αστικού χώρου: Η περίπτωση της γειτονιάς TENSTA της Στοκχόλμης

#Α.Φλιάταρη, Αρχιτέκτων, Msc Urban Planning and Design

Παρουσιάζεται η περιοχή Jarva, στα βόρεια της Στοκχόλμης, η οποία αποτελείται από έξι γειτονιές που περικλείουν τον προστατευόμενο χώρο πρασίνου Jarvafaltet. Οι γειτονιές αυτές, χαρακτηριστικά παραδείγματα του μοντέρνου κινήματος στον πολεοδομικό σχεδιασμό (Million Program), έχουν εξελιχθεί σε γκέτο μεταναστών, με υψηλούς δείκτες ανεργίας και εγκληματικότητας. 
Το νέο πρόγραμμα Vision Jarva 2030 του Δήμου της Στοκχόλμης φιλοδοξεί να βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων και να προσελκύσει επενδύσεις και επιχειρηματική δραστηριότητα στην περιοχή. Παρότι ιδιαιτέρως φιλόδοξο το πρόγραμμα, παρουσιάζει αρκετά μειονεκτήματα που αφορούν στη λανθασμένη αντίληψη περί γειτονιάς. 
Δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση σε μία από τις έξι γειτονιές, την Tensta, την οποία μελετήσαμε στο πλαίσιο ερευνητικής εργασίας, αναλύεται η υφιστάμενη κατάσταση και ο σχεδιασμός τους, ενώ παρουσιάζονται συγκεκριμένες προτάσεις και σχεδιαστικές λύσεις για την αναζωογόνηση και ανάπλασή τους, δηλαδή την επαναφορά της έννοιας και της ποιότητας της γειτονιάς στο αστικό περιβάλλον. Παράλληλα όμως, εξετάζονται και άλλοι παράγοντες, όπως η κοινωνική συνοχή, η εμπορική- επιχειρηματική δραστηριότητα εντός των οικισμών, το κόστος κλπ., με απώτερο στόχο την βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής.

Κατανοώντας τους αριθμούς: Ενδυναμώνοντας την πόλη με δεδομένα

#CEOs for Cities
Την μετάφραση του κειμένου επιμελήθηκε η Μαρία Βλαστάκη

Όπως μια μηχανή, έτσι και οι πόλεις μας  αποτελούνται από μια ποικιλία από κινούμενα μέρη, που χρειάζονται επισκευή και συντήρηση για να λειτουργήσουν σωστά. Τα αυτοκίνητα έχουν εύκολους πίνακες με ενδείξεις που μας ειδοποιούν όταν η πίεση του λαδιού είναι χαμηλή ή όταν οι μηχανές δυσλειτουργούν. Δεν θα ήταν υπέροχο εάν είχαμε μια μέθοδο ή τεχνολογία που να  επιτρέπει στις πόλεις να καταγράφουν τα προβλήματα τους καθώς αυτά συμβαίνουν; Ή ακόμα καλύτερα, ένα εγχειρίδιο που να μας περιγράφει τι ακριβώς θα πρέπει να κάνουμε προληπτικά για να αποφευχθούν τέτοια θέματα στο μέλλον;
Έχοντας σημεία αναφοράς για δράση , μας δίνετε η δυνατότητα να κατανοήσουμε τα σημεία που μπορούν να γίνουν βελτιώσεις και μας αναγκάζουν να αντιμετωπίσουμε με τον καταλληλότερο τρόπο τις ευθύνες μας . Όλο και περισσότερες  οργανώσεις και νεοσύστατες επιχειρήσεις προσπαθούν να βρουν τρόπους να αξιοποιήσουν την απίστευτη ποσότητα  δεδομένων που έχουμε στη διάθεσή μας αυτή την εποχή, την εποχή της τεχνολογίας.

Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2013

Ένα πείραμα συμμετοχικού σχεδιασμού στη Θεσσαλονίκη

#Ν. Καλογήρου
Καθηγητής Αρχιτεκτονικού και Αστικού Σχεδιασμού, Τμήμα Αρχιτεκτόνων, ΑΠΘ 
#Α. Χ. Συράκου
Εντεταλμένη διδασκαλίας Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης, ΑΠΘ, Υποψήφια Διδάκτωρ, Τμήμα Αρχιτεκτόνων, ΑΠΘ

Ο συμμετοχικός σχεδιασμός έχει συσχετιστεί με έννοιες και χαρακτηρισμούς που παραπέμπουν σε δημοκρατικές διαδικασίες (διαπραγματευτικός, πολιτικός, διαμεσολαβητικός, δια βουλευτικός τύπος σχεδιασμού, μια ανοιχτή διαδικασία επικοινωνίας και συνεργασίας, κλπ). Ωστόσο οι εφαρμογές στον Ελληνικό χώρο είναι ακόμη ελάχιστες.
Η παρούσα πρόταση εισήγησης, αποτελεί μία πρόδρομη παρουσίαση μίας προσπάθειας δράσης συμμετοχικού σχεδιασμού στο Δήμο Θεσσαλονίκης. Η δράση αυτή ξεκίνησε με τη συνεργασία τριών διαφορετικών φορέων της πόλης, της Αντιδημαρχίας Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων του Δήμου Θεσσαλονίκης, του Τμήματος Αρχιτεκτόνων (Β' Τομέας Αρχιτεκτονικού και Αστικού Σχεδιασμού) του ΑΠΘ και της ΧΑΝΘ. Στόχος της προσπάθειας αυτής είναι η διαμόρφωση ενός πλαισίου συμμετοχικού σχεδιασμού και διαλόγου για την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου της πόλης της Θεσσαλονίκης. Η ολοκλήρωσή της αναμένεται στους επόμενους μήνες, συνεπώς βρίσκεται σε εξέλιξη. Η δράση έχει οργανωθεί για να ολοκληρωθεί σε τρία στάδια.

Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2013

Re-imagining THE CITY


Ο τίτλος του  βιβλίου παραπέμπει σε προσεγγίσεις αναφορικά με το μετασχηματισμό των πόλεων, απόρροια των δυνάμεων της παγκοσμιοποίησης, σε σχέση με την τέχνη και δημιουργικές πρακτικές. Προσφέρει στον αναγνώστη μια διεπιστημονική οπτική της τέχνης στο πλαίσιο της σύγχρονης πόλης.
Αποτυπώνει την πολιτιστική παραγωγή στις τέχνες, την αρχιτεκτονική και στα ΜΜΕ και υπογραμμίζει τον τρόπο κατανόησης των πόλεων μέσα από πολιτιστικά προϊόντα – πώς διαμορφώνεται η γνώση για την πόλη, πώς μεταφέρεται και διαμεσολαβείται μέσα από αισθητικές κατασκευές και αξίες.
Σελ.213, E. Grierson & K. Sharp (επιμ.) , Εκδ. University of Chicago Press

Πηγή : Δελτίο Διεθνών και Ευρωπαϊκών Θεμάτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
(Η Βιβλιοθήκη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης)

Urbanflow



Περίπτερα σε όλες τις κοσμοπολίτικες πόλεις συχνά  προβάλουν χάρτες και τοπικά σημεία ενδιαφέροντος. Αλλά ακόμα πιο συχνά, μπορεί να  είναι ζωγραφισμένα με γκράφιτι και ως εκ τούτου να είναι δυσανάγνωστα, ή θα μπορούσαν να είναι τόσο παλιά ώστε να  χαρακτηριστούν σαν απαρχαιωμένα. Και πάλι, η Urbanscale προσφέρει μια πιο κομψή, διαδραστική και  δυναμικά ενημερωτική λύση: 
Urbanflow .Σε αντίθεση με τα $ 95.000 On The Go περίπτερα ενημέρωσης σε όλη τη Νέα Υόρκη, οι  οθόνες Urbanflow  λαμβάνουν υπόψη τους τρία πράγματα: τη συνολική εμπειρία του χρήστη, τις ανάγκες  του πολίτη για κάτι περισσότερο από ένα απλό χάρτη και, το σημαντικότερο, το  σχεδιασμό της οθόνης.

Η παρουσίαση της Urbanflow θα προσελκύσει ανθρώπους χρησιμοποιώντας έναν κομψό σχεδιασμό, ενημερώνοντας με στοιχεία και ενθαρρύνοντας  την ανακάλυψη κοντινών σημείων ενδιαφέροντος με  τη χρήση χαρτών. Θα χρησιμεύει ως πύλη για εμπορικό, εταιρικό, δημοτικό και  από τον  πολίτη δημιουργούμενο  περιεχόμενο και μπορεί να προβάλει υπερτοπικές πληροφορίες  επιπρόσθετα  του πιο γενικού, σχετικά με την  πόλη περιεχόμενου -  δίνοντας  στους πολίτες μια καλύτερη κατανόηση του τι συμβαίνει γύρω τους. Στην οθόνη, θα δείτε κομμάτια  πληροφορίας  που ενεργοποιούνται  από το άτομο που την κοιτάζει:  μια  κοντινή στάση του τραμ ή  του μετρό, ένα  τοπικό κατάστημα οίνου ,ένας κινηματογράφος και άλλες λεπτομέρειες που σχετίζονται με τους  κατοίκους της πόλης.

Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2013

Έξυπνα περιβάλλοντα και η ανάδυση της κυβερνοπόλης

#Κ. Φυσεντζίδης
Τμήμα Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας,

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται σκέψεις σχετικά με τη δημιουργία έξυπνων ή ευφυών (smart ή intelligent) χώρων σε σχέση με την κυβερνόπολη. Οι έξυπνοι χώροι ή τα έξυπνα περιβάλλοντα είναι ένα αποτέλεσμα της ενσωμάτωσης του κυβερνοχώρου στις χωρικές δομές και λειτουργίες της σύγχρονης πόλης. Για να γίνει γνωστή και κατανοητή η σχέση κυβερνοχώρου, κυβερνόπολης και έξυπνων χώρων χρησιμοποιείται το θεωρητικό τριαδικό μοντέλο του Henri Lefebvre: Trialectics. Από τα αποτελέσματα της ανάλυσης και της μελέτης σύγχρονων έξυπνων χώρων προκύπτει ότι η ψηφιακή πληροφορία, οι έξυπνες δομές και οι ασύρματες συσκευές συντελούν στην υλοποίηση εν δυνάμει εικονικών ευφυών χώρων, οι οποίοι μπορεί να προσαρμοστούν τόσο στις ατομικές όσο και στις συλλογικές ανάγκες του ανθρώπου. Αυτή η δυνατότητα ανοίγει νέους ορίζοντες δημιουργικότητας και αλληλεπίδρασης του ανθρώπου με την κυβερνόπολη (cybercity).

Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2013

Οι επισκέπτες των πόλεων περιμένουν καλύτερη ψηφιακή και mobile εμπειρία



Οι m-τουριστικές υπηρεσίες και εφαρμογές ανταποκρίνονται πραγματικά στις προσδοκίες των επισκεπτών;

Με βάση την αναφορά παγκόσμιας πρότυπης έρευνας της TRAVELSAT © Competitve Index ,  η TCI Research  αναφέρει ότι  οι προορισμοί πρέπει να βελτιώσουν τις " m-τουριστκές " εμπειρίες  για τους επισκέπτες τους, επισημαίνοντας ότι η μεγάλη τεχνολογία είναι άχρηστη αν δεν  προσφέρει  το σωστό περιεχόμενο την κατάλληλη στιγμή .

Με  έναν ανταγωνιστικό Δείκτη  που με τα βίας υπερβαίνει το 100 (δηλαδή μόνο «Αποδεκτή»  με βάση την  κλίμακα της  TRAVELSAT),  η "ψηφιακή φιλοξενία " σήμερα δεν έχει βαθμολογηθεί υψηλότερα από την " απόδοση προσωπικού σε Κέντρα Τουριστικών  Πληροφοριών ".

Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2013

Πολιτιστική διπλωματία

#Γιώργος Κεβόπουλος , αστυνομικός υποδιευθυντής, διοικητής δίωξης ναρκωτικών Χίου

Την Δευτέρα, 12 Νοεμβρίου 2012 ο τηλεοπτικός Σταθμός «MEGA» ανακοίνωσε ότι στη θέση της τούρκικης τηλεοπτικής σειράς « Μοιραίος Έρωτας», που τελειώνει σύντομα, θα προβάλλει την επίσης τούρκικη σειρά « Το κορίτσι που αγάπησα» και μάλιστα πρόβαλλε σκηνές της νέας αυτής σειράς. Αυτή θα είναι η έκτη σειρά τούρκικης παραγωγής που προβάλλεται την εποχή αυτή στην ελληνική τηλεόραση. 
Την ίδια στιγμή περίπου μέσα στην εβδομάδα, ο αρμόδιος υπουργός της F.Y.R.O.M, δηλώνει ότι προωθεί νομοθετική ρύθμιση για την απαγόρευση των σήριαλ αυτών έως το 2015. Η  δήλωση του αυτή «ανάγκασε» τον Πρωθυπουργό της   F.Y.R.O.M να διορθώσει κάπως τα πράγματα λέγοντας ότι παρερμηνεύτηκαν οι δηλώσεις του υπουργού και πως η Τουρκία αποτελεί τον καλύτερο φίλο της Χώρας του και δεν υπήρχε πρόθεση από τον υπουργό του να την προσβάλλει. 
Την 15-11-2012 πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο της Ακρόπολης εκδήλωση του Ε.Ο.Τ με θέμα «Αξιοποίηση των Ερευνητικών Εργαλείων για μια Στοχευμένη Στρατηγική Marketing».
Στον αντίποδα στο τέλος της εβδομάδας κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο ένα μικρό βίντεο του Ε.Ο.Τ που απευθύνεται στην Αγγλική αγορά χωρίς να περιέχει καμία εικόνα από Ελλάδα. Το βίντεο κόστισε 70000 και μετά από λίγες μέρες κάτω από γενική αποδοκιμασία αποσύρθηκε.

Είναι δυνατόν μία τηλεοπτική σειρά να αποτελέσει μέρος της διπλωματίας μιας χώρας; Μπορεί μια πολιτιστική κίνηση να αποτελέσει «σωσίβιο» για την Ελλάδα;  

Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2013

Οι 25 τεχνολογίες που κάθε "έξυπνη" πόλη θέλει να έχει

#Lauren Drell, 
www.mashable.com
Τη μετάφραση επιμελήθηκε η Μαρία Βλαστάκη

Οι πόλεις σε όλο τον κόσμο εργάζονται με προγραμματιστές , αστικούς σχεδιαστές και αναδόχους για να κάνουν την πόλη να ζει καλύτερα, είτε πρόκειται για τη βελτίωση του χρονισμού των φωτεινών σηματοδοτών ή  για τη δημιουργία μιας  χρήσιμης εφαρμογής, η οποία γίνεται όλο και πιο ισχυρή καθώς η διείσδυση των smartphones συνεχίζει να αυξάνεται. Εφαρμογές και καλά εφαρμοζόμενη τεχνολογία μπορούν να βοηθήσουν τις τοπικές κυβερνήσεις με ανεπάρκεια  ταμειακών διαθέσιμων , να κερδίσουν  χρήματα και να είναι πιο αποτελεσματικές. 
Έχουμε δημιουργήσει μια λίστα με τις τεχνολογίες που θέλουμε να δούμε σε κάθε μεγάλη πόλη. Αν έχουμε παραλείψει κάποιο στοιχείο από την λίστα επιθυμιών σας, αφήστε μας ένα σημείωμα στα σχόλια.

Στρατηγικές επικοινωνίας και προώθησης τουριστικών προορισμών

Παρουσίαση του κ. Γιάννη Φώτη, Marketeer και υποψήφιου διδάκτωρος στο Πανεπιστήμιο Bournemouth, UK, στο 11ο Συνέδριο του ΣΕΤΕ, "Marketing Greece – αναδεικνύοντας και προβάλλοντας την ποιοτική ταυτότητα της σύγχρονης Ελλάδας", 29-30 Οκτωβρίου 2012.

Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2013

Μασσαλία και Kosice: Πολιτιστικές πρωτεύουσες της Ευρώπης για το 2013

Η φενάκη της νοσταλγίας

#Νοταράκης Διονύσης

Εδώ και δέκα μέρες περίπου μια μέχρι πρότινος άγνωστη φωτογραφία του Κώστα Μπαλάφα, στην οποία απεικονίζονται τα Χαυτεία τον Δεκέμβρη του 1960, αναπαράγεται με ρυθμούς χιονοστιβάδας στα blogs και στα social media [1]. Ο Δημήτρης Ρηγόπουλος, σε άρθρο του [2] που δημοσιεύθηκε στην ‘Καθημερινή’, περιγράφει τα σχόλια που συγκεντρώθηκαν κάτω από τη φωτογραφία ως να ‘απηχούσαν ένα παράδοξο κλίμα έκπληξης, θαυμασμού και μελαγχολίας’. Κάνοντας μιαν αισιόδοξη εκτίμηση των σχολίων αυτών καταλήγει στο ότι ‘η συναισθηματική συστράτευση πίσω από τη φωτογραφία της Σταδίου είναι μια υποθήκη για το μέλλον με πολιτικό περιεχόμενο’ αφού όμως έχει υποθέσει πως ‘ακόμα και η απλή ανάρτησή της δεν υποδηλώνει μόνο παθητικά συναισθήματα που έχουν να κάνουν με τη νοσταλγία (ενός εξιδανικευμένου παρελθόντος) ή τη μελαγχολία (για την κατάντια του κέντρου της πρωτεύουσας)’. 
Εστιάζοντας στο πρώτο παθητικό συναίσθημα, κατά τον Ρηγόπουλο, και συμμεριζόμενος πλήρως την παγίδα για την οποία μας προειδοποιεί -της οποίας όμως πέφτει μερικώς και ο ίδιος θύμα- θα εκθέσω μερικές σκέψεις τόσο γύρω από το πόσο παραπλανητική μπορεί να σταθεί μια αποσπασματική εικόνα, όσο και για το πόσο η νοσταλγία, εξιδανικευμένη ή όχι, μπορεί να αποτελέσει έναν επικίνδυνο σύμβουλο.

Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2013

Θέρμη :Βελτιώνω την πόλη μου

Ο κύριος "Χ" είναι δημότης Θέρμης. Οδηγώντας σήμερα στους δρόμους της περιοχής πρόσεξε μια βαθιά λακκούβα, σε ένα σημείο μάλιστα, όπου ο φωτισμός ήταν ελλιπής. Μέχρι πριν από λίγο καιρό θα χρειαζόταν να τηλεφωνήσει στον δήμο ή να επισκεφτεί αυτοπροσώπως τις αρμόδιες υπηρεσίες, για να υποβάλλει αίτημα επισκευής του οδικού δικτύου και αποκατάστασης του φωτισμού.
Πλέον, όμως, αρκεί να χρησιμοποιήσει το "έξυπνο" κινητό του τηλέφωνο με λειτουργικό σύστημα Android, για να δηλώσει αυτομάτως στον δήμο το σημείο όπου βρίσκεται η λακκούβα (μέσω του συστήματος γεωγραφικού εντοπισμού της συσκευής του), να τη φωτογραφίσει ώστε να διευκολύνει το συνεργείο που θ΄ αναλάβει να την κλείσει και να μεταβιβάσει άμεσα το αίτημά του στον δήμο.
Πώς; Μέσω της καινοτόμου εφαρμογής "Βελτιώνω την πόλη μου", που θέτει σε λειτουργία ο δήμος Θέρμης, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΙΠΤΗΛ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) και την ερευνητική μονάδα Urenio του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) στα πλαίσια του προγράμματος people.
"Η εφαρμογή επιτρέπει στους πολίτες του Δήμου Θέρμης να υποβάλλουν μέσω του κινητού τηλεφώνου τα πάσης φύσεως αιτήματα που αφορούν στη διαβίωσή τους (π.χ., σπασμένες λάμπες, απουσία κάδου απορριμμάτων από μια γειτονιά, λακκούβες στους δρόμους, σπασμένα παγκάκια, επιπλέον φωτισμός σε κάποιο δρόμο, κλπ), ώστε αυτά να μεταβιβάζονται αυτόματα στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου και να δρομολογείται η διευθέτηση τους", υπογραμμίζεται σε σημερινή ανακοίνωση του ΕΚΕΤΑ.