Ο Δήμος Λάρισας διαμορφώνει πλαίσιο βασικών κατευθύνσεων Στρατηγικού Σχεδιασμού Μάρκετινγκ της πόλης σε συνεργασία με το Εργαστήριο Τουριστικού Σχεδιασμού, Έρευνας και Πολιτικής (ΕΤΟΥΣΕΠ) του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΤΜΧΠΠΑ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Η προσπάθεια αποσκοπεί στο να αναδειχθεί η πόλη της Λάρισας σε έναν ανταγωνιστικό επιχειρηματικό και πολιτιστικό τόπο εξασφαλίζοντας Ανάπτυξη, Αναγνωρισιμότητα και Ανταγωνιστικότητα (3Α) σε Εθνικό και Μεσογειακό επίπεδο.
Δημοσιεύουμε τμήμα του κειμένου που αναφέρεται στο μοντέλο επικοινωνιακής πολιτικής , στην αναζήτηση των δυνητικών ομάδων στόχων και στην επιθυμητή εικόνα και ταυτότητα της Λάρισας
1.Διαμόρφωση μοντέλου μάρκετινγκ και επικοινωνίας (ή πού βασίζεται το προτεινόμενο σχέδιο μάρκετινγκ)
Το μοντέλο μάρκετινγκ και επικοινωνίας για τη Λάρισα βασίζεται στη σύγχρονη 'συμμετοχική προσέγγιση" η οποία αποτυπώνεται σχηματικά στο 'μοντέλο' των 4R's: (rights - δικαιώματα, roles - ρόλοι, responsibilities - ευθύνες, relationships - σχέσεις), δίνοντας έμφαση στους ίδιους τους κατοίκους και τις συμμετοχικές διαδικασίες στις οποίες βασίζονται σε μεγάλο βαθμό οι σχεδιαστές της στρατηγικής. Οι συμμετοχικές διαδικασίες περιλαμβάνουν απόψεις των κατοίκων, των επισκεπτών, των επιχειρηματιών και των εκπροσώπων των φορέων.
Η προσπάθεια αποσκοπεί στο να αναδειχθεί η πόλη της Λάρισας σε έναν ανταγωνιστικό επιχειρηματικό και πολιτιστικό τόπο εξασφαλίζοντας Ανάπτυξη, Αναγνωρισιμότητα και Ανταγωνιστικότητα (3Α) σε Εθνικό και Μεσογειακό επίπεδο.
Δημοσιεύουμε τμήμα του κειμένου που αναφέρεται στο μοντέλο επικοινωνιακής πολιτικής , στην αναζήτηση των δυνητικών ομάδων στόχων και στην επιθυμητή εικόνα και ταυτότητα της Λάρισας
1.Διαμόρφωση μοντέλου μάρκετινγκ και επικοινωνίας (ή πού βασίζεται το προτεινόμενο σχέδιο μάρκετινγκ)
Το μοντέλο μάρκετινγκ και επικοινωνίας για τη Λάρισα βασίζεται στη σύγχρονη 'συμμετοχική προσέγγιση" η οποία αποτυπώνεται σχηματικά στο 'μοντέλο' των 4R's: (rights - δικαιώματα, roles - ρόλοι, responsibilities - ευθύνες, relationships - σχέσεις), δίνοντας έμφαση στους ίδιους τους κατοίκους και τις συμμετοχικές διαδικασίες στις οποίες βασίζονται σε μεγάλο βαθμό οι σχεδιαστές της στρατηγικής. Οι συμμετοχικές διαδικασίες περιλαμβάνουν απόψεις των κατοίκων, των επισκεπτών, των επιχειρηματιών και των εκπροσώπων των φορέων.
Τρεις είναι οι βασικές πηγές που χρησιμοποιήθηκαν για τη διαμόρφωση του προτεινόμενου μοντέλου μάρκετινγκ και επικοινωνίας:
- η διεθνής και ευρωπαϊκή εμπειρία και πρακτική (1η Φάση Σχεδίου),
- η ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης της πόλης (2η Φάση Σχεδίου) που συμβάλλει καθοριστικά στην Ανάλυση SWOT (strengths - δυνατά σημεία, weaknesses - αδυναμίες, opportunities - ευκαιρίες, threats - απειλές), και
- τα αποτελέσματα της συγκριτικής ανάλυσης των εμπειρικών ερευνών που πραγματοποιήθηκαν στους κατοίκους, τις επιχειρήσεις, τους επισκέπτες και τους φορείς της Λάρισας (2η Φάση Σχεδίου).
Η Ανάλυση SWOT ανέδειξε ορισμένα αναμφισβήτητα πλεονεκτήματα σε σχέση με τη νοητική εικόνα και τη φήμη της Λάρισας όπως:
- η κεντροβαρής γεωγραφική θέση της πόλης
- η 'ζωντάνια' της πόλης στον τομέα της παραγωγής, της διασκέδασης και του πολιτισμού,
- η Λάρισα ως διοικητικό κέντρο υπηρεσιών, βάση μεγάλων στρατιωτικών οργανισμών και κέντρο εγκατάστασης επιχειρησιακών αλυσίδων και δυναμικών επιχειρήσεων που ταυτίζονται με την πόλη,
- η σημασία της πόλης ως έδρας της Περιφέρειας Θεσσαλίας,
- η συγκέντρωση της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε συνδυασμό με το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, άλλα Πανεπιστημιακά Τμήματα και μονάδες, την καθιστά πόλη ιατρικής έρευνας,
- η δυναμική που έχει στον τομέα του πολιτισμού και του αθλητισμού - για τον αθλητισμό κυρίως διαμέσου της ιστορικής ομάδας της ΑΕΛ.