Με την πλειονότητα του παγκόσμιου πληθυσμού να κατοικεί στις πόλεις όπου καταναλώνεται το 75% των πόρων που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι, η αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών ζητημάτων των πόλεων – η αστική αειφορία – φαίνεται πως είναι η πρόκληση του 21ου αιώνα. Η εκπαιδευτική προσέγγιση αυτών των ζητημάτων στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για την αειφορία αποτελεί σίγουρα ένα σχετικά νέο πεδίο που απαιτεί περαιτέρω διερεύνηση και προσπάθεια. Η παιδαγωγική Ομάδα του ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου, εκτιμά πως η γνώση, η περιγραφή, η ερμηνεία και η κριτική θεώρηση των συστημάτων που συγκροτούν τη δομή και τη λειτουργία της πόλης πρέπει να βρίσκονται στο επίκεντρο της διδακτικής μας πράξης. Με βάση αυτό το σκεπτικό ιδρύθηκε με την απόφαση 14948/Γ7/4-02-2013 του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. το Εθνικό Θεματικό Δίκτυο «Βιώσιμη πόλη: η πόλη πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία», για τα σχολικά έτη 2012-2015.
Βασικός στόχος της λειτουργίας του δικτύου είναι η δυνατότητα επαφής, διαλόγου, ανταλλαγής ιδεών και εμπειριών ανάμεσα στους συμμετέχοντες μαθητές, εκπαιδευτικούς, πολίτες, εκπροσώπους φορέων στην προώθηση των προϋποθέσεων για την επίτευξη της αειφορίας στα αστικά συστήματα που αποτελούν το πεδίο δράσης του δικτύου. Το εθνικό θεματικό δίκτυο «Βιώσιμη πόλη: η πόλη πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία» εστιάζει στην πραγματικότητα των πόλεων πραγματευόμενο την έννοια της αστικής αειφορίας, Θεωρεί την πόλη όχι μόνο ως αιτία περιβαλλοντικών προβλημάτων αλλά και ως πηγή επίλυσής τους, με στόχο τη μελέτη, την ερμηνεία, την άσκηση κριτικής και την ανάληψη δράσης, ώστε οι πόλεις να γίνουν καλύτερες.